Samppasport  Futurez

xc90 Perän ujellus.

• 5 Vastauksia
  • 1829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Emäntäkoulun Herra

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
xc90 Perän ujellus.
« : 05.07.2019, 12:44:38 »
Olen lähes kaikki kyseisen vekottimen ujelluksista kertovat keskustelut lukenut läpi. Kohteena siis 2007 D5 xc90, jossa heti liikkeestä hankinnan jälkeen on kuulunut pieni ujellus perästä. Ääni alkoi voimistumaan, kuuluu 80-90kmh vauhdissa kovimmillaan heti kun tossun nostaa polkimelta. Käytin tänään autoa merkkiliikkeessä ja tuomioksi tuli, että ääni kuuluu perästä. Tilanteessani lasku menee myyjäliikkeelle, mutta lähtevät ensin "korjaamaan" sillä että työntävät jonkun lisäaineen murikkaan, joka jossain tapauksessa on vaimentanut äänen ja jossain ei. Mitään takuuta tälle ei tietenkään anneta ja ainakin omaa verenpainetta nostaa jo ajatus tällaisesta "valohoidosta". Onko siis kenelläkään sattumoisin kokemuksia ujelluksien vaimentamisesta jollain ihmetahnalla? Onko tässä vaarana, että perä pysyy hiljaisena sen muutaman kuukauden, kunnes autoliikkeen kuluttajansuojalain 5 luvun mukainen vastuu lakkaa ja perän lauetessa koko paketti lankeaa minun maksettavaksi?

Poissa vikki

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: xc90 Perän ujellus.
« Vastaus #1 : 05.07.2019, 14:44:47 »
Tämä lisäaineen laittaminenhan jää sinne kirjoihin ja jos hajoaa, voidaan todeta, että ei auttanut ja rempan maksaa liike. Olisiko RVS lisäaine kyseessä.

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 29.07.2019, 16:16:00 »
Joo, RVS:t sinne laitettiin. Ujellus muutti hieman nopeusaluetta, mutta muuten on ja pysyy. Seuraavaksi pitää myyjäliikkeen kanssa alkaa neuvottelemaan oikeasti kuntoon saattamisesta.

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #3 : 25.08.2019, 10:22:42 »
Laitahan koodia kuinka tämä korjattiin ja mitä tuli maksamaan. Minulla sama auto, ja samaa on alkanut tekemään. Tosin ujeltaa vasta 80-90 nopeudessa kaasua nostaessa. Ei muuten.
-Volvo XC90 Executive -07

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 11.10.2019, 06:51:00 »
Hieman viipyi vastaaminen tähän. Eli perä on nyt korjattu. Myyjä hommasi uuden perän, joka asennettiin SAH:lla pakoilleen. Ei maksanut minulle muuta kuin vianetsinnän verran 100€. Autolla on tosiaan ajettu 240tkm ja olin kyllä valmistautunut jonkinnäköiseen kustannusten jakoon, mutta hyvä näin.

Poissa jleino

• Grand Luxe
  • **
  • Iso mies, munat ja kaikki
« Vastaus #5 : 06.01.2020, 10:08:36 »
Hieman viipyi vastaaminen tähän. Eli perä on nyt korjattu. Myyjä hommasi uuden perän, joka asennettiin SAH:lla pakoilleen. Ei maksanut minulle muuta kuin vianetsinnän verran 100€. Autolla on tosiaan ajettu 240tkm ja olin kyllä valmistautunut jonkinnäköiseen kustannusten jakoon, mutta hyvä näin.

Kiitos vastauksesta. Minulla omamekaanikko paikansi kevyesti kuuluvan äänen kulmavaihteeseen, ja periaatteessa parempi niin koska se taitaa olla vähän edukkaampi. Arvoituksellisen tästä tekee se, että äänipä onkin pikkuhiljaa hävinnyt käytännössä kokonaan ja kaikki toimii täydellisesti. Mietin että olisiko uudet öljyt voineet vaikuttaa tähän kun ovat aikansa saaneet pyöriä mukana (vaihdatin Wetterillä heti kun ostin auton) tai sitten viileämmät kelit. Pitkää matkaa on tullut ajettua autolla, joten luulisi ettei siinä ulkoilman lömpötilalla pitäisi olla ihmeempää vaikutusta. Hyvä niin ja korjaillaan sitten aikanaan kun tarvetta.
-Volvo XC90 Executive -07

Autodiagnoosi  Carcom Oy