Rengas ratsioita pitäisi olla enemmän ja niihin pitäisi puuttua kovemmalla otteella. Saisi sitä vastuuta kuljettajalle myös.
En tarjoita että renkaat tulisi uusia joka kausi, vaan edes kerran 5vuodessa 
"kyllä näissä pitoa on" kun tiedä paremasta. Tarkoitan tällä että kalusto siihen kuntoon kun tarve, eikä luottaa yksistään siihen että tiet suolataan vesivelliksi kokoajan.
Mitä tulee raskaaseen, en tiedä rengastuksista muuta kun sen että kaupasta niitäkin saa, maksaa toki mut eikai sitä kusiluistimilla ajeta ja sit motkoteta liukkaudesta. Harvemmin mm säiliöautoja näkee luikastelemassa. Miten näillä pärjättiin 30v sitten vai oliko sama valitus silloinkin. 
Tai yleensäkin poliisi saisi p"&¤*le valvoa muutakin kuin ylinopeuksia ja todella harvoin puhelimen käyttöä. Miten olisi ajotapavalvontaa?
Muutenkin nykyjään liukkaan kelin harjoitus suoritetaan jollain helvetin ajosimulaattorilla...mitä helvettiä? Kaveri oli tuollaisella ajanut liukkaat. Simulaatio oli ennen T-risteystä varoittanut "Talvinen ajokeli voi muuttua äkkiä - varothan tilannenopeuttasi" jonka jälkeen autosta hävisi jarrut.

Noh, tottakai edessä ajaneen "perään", josta simulaatio kävi mussuttamaan. Matka jatkui ja kohta oli 60kmh taajamatie. Ykskaks simulaation auto päätti, että hänen taka-akseli leijuu ilmassa ja auto pyörähti 360° - kaveri ei ehtinyt edes reagoimaan mitenkään, mutta koska keula pyörähti oikeaan suuntaan niin matka jatkui ---> simulaatio ei sanonut mitään.
Ja eilen näki taas näitä: Vedetään kuin kesällä menemään, nilkka suorana ESP vilkkuen ja luotetaan elektroniikkaan. Välillä talvisin ajaa porukka sellaisilla tilannenopeuksilla, että ittiä pelottaa jo yksinkertaisesti siksi, että "mitäs jos" kitka loppuu kesken? Se on ihan sama montako rengasta jarruttaa ESP:n tahtiin, niin suoraan se menee jos kitka loppuu, piste.
Onneksi täällä hiljattain päiväkodilta lähtenyt poliisi (oli siellä käynyt liikenneturvallisuusasioita opettamassa) liputti liikenneympyrässä päättömästi ajaneen sivuun ja ilmeisesti vei ajokortin (auto jäi paikalleen).