Joku, joka on tota levittelyä tehnyt työkseen (Teemu-), niin voisiko valaista, miksi sitä kylvetään välillä vailla mitään järkeä kun keli ei sitä vaadi edes tuntiennusteen mukaan? Onko se jotenkin tehotonta ja siksi sitä täytyy pahimmillaan levittää parin-kolmen auton voimin niin, että koko tie on kauttaaltaan märkä? Tai miksi nykyään ei aurata, vaan levitetään ennemmin se suola siihen sataneelle lumelle ja annetaan kaikkien kyntää sohjossa, joka on ainakin minun mielestä jäätä arvaamattomampi pinta ajella?
Yleisesti tiedossa on suolakiintiö, joka "on pakko" käyttää loppuun ennen seuraavaa vuotta, ettei sitä vaan osteta vähempää. Tämän huhun olen kuullut myös henkilöltä, joka on ollut jossain vaiheessa 2000-luvulla tienhoidollisissa "elimissä". 
8-pätkä kertoi jo ihan hyvin tuon, mutta kaikki lähtee päivystäjältä jotka käyvät itse katselemassa ja ajamassa noita teitä (ja niihin on ne hoitoluokitukset, miten sitten jatkotoimia tehdään), näillä päivystäjillä on myös ainankin mei nurkilla autoissaan kitkamittausvälineitä jonka kanssa toteaa sen tarpeen myös. Kelitieto kanssa hälyttää lähtemään päivystäjiä kun siellä talviaikaan on 24/7 päivystys. Sinnekkin sai aina soittaa kun suolaus oli päättynyt että pysyi systeemi ajantasalla.
Ihmettelin itsekin sillon aloitellessa niitä hommia miksi se eritoten ennen sadetta käydään lyömässä suolat tielle ja päivystäjä sitten kertoi miulle syyt siihen, pääasiassa se ettei satava lumi tartu siihen tienpintaan ja ettei niitä kaikkien rakastamia polanteita kertyisi. Toinen mikä oli useasti niin aamuyöstä juuri niitä aikoja että kierros oli ajettu, niin alkoi sen tiealueen työmatkaliikenne.
Meillä ainankin käskettiin suolata
JA auraamaan ne sohjot sieltä pois aina tarpeentullen (yleensä aina). Meillä ei ainankaan kiintiöitä ollut, jos hallista alkoi loppua niin pääurakoitsija ajatti sinne suolaa lisää.
Ajoin muuten viikolla yhden rekan perässä jolla oli kuormana vetäjässä ja kärrissä lavalla suolaa.