Työkseen tien päällä olen niin välillä ihmetyttää että mistä ne repii lähtö käskyt suolaukseen. Välillä on tietyt paikat missä oikeesti pitoa olis kiva olla 2-3 päivää ilman mitään suolausta vaikka lämpötilaki semmonen että toimis. Sitten välillä ne suolaa kuivaa tietä +6 lämpötilassa..

Tiedä sitte onko ne alueet minkä mukaa kattovat lähtö tarpeen kuinka laajoja. Ja onko ihmiset ketkä päätöksen lopulta tekee jossain Helsingissä koneen edessä pelkkään sääpalveluun luottaen, vai kuinka paikallisesti se on hoidettu.
Tuttu kuka tienhoito hommia hoitaa kertoili että pari kolme talvea sitten kun lunta tuli tosissaa oli soitellu lähtökäskyn perään. Puhelimen toisessa päässä edes tiedetty että jossain sato lunta, ja keli oli semmonen ettei olis aurakaan liikkunu kohta.