Futurez  Proturbo

Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952

  • 57 Vastauksia
  • 4813 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« : 26.07.2019, 10:48:54 »
Tuli tuossa alkukuusta ostettua itelle tollanen kelluva purkki kesänviettoa varten. Pikkupojasta kiinostanu veneily ja omaa  pitkään. Nyt kun 30v tuli mittariin keväällä päätin josko nyt sit laitetaan höveliksi ja ostetaan tollanen.

Aiheeseen. 1989 vuosimallia oleva jenkkivene keula hytillä ja mallisarjan pienimmällä koneella eli 181cid 4cyl bensiini koneella, joka luovuttaa 128hp yhdellä potkurilla. Eli kyseessä on sisäperämoottorinen.

Kuuleman mukaan vene on pitkään aikanaan seissyt varastossa, ollut kuolinpesän omistuksessa. Saman kuuleman mukaan ajettu 2004 vuoden jälkeen vaan 255tuntia ennen kun ostin. Tuolloin siihen uusittu tunti, - ja nopeus mittari.

Kaikenlaista laittoa tuossa on kun ei enää uusi ole. Ollut pito hiukan niin ja näin mutta eiköhän se tästä.

Nopeusmittari ei toimi, Pitot tunnistin väärässä asennossa, sitä kun tökittiin alkoi tulla lukemia. Moottori vaatii siistimistä ja säätöä. Johdot pitää käydä läpi. Polttoaine mittariin ei ole luottoa. Nopeus ja kartat toistaiseksi puhelimesta. Navionics apilla.




To do listaa :

* Öljyvuodot
* Polttoainemittari tarkastus
* Johdot käydä läpi
* Myllyttää pinta ja teipata
* Kuomut pestä ja suojata
* Kuomujen kiinnikkeet uusia
* Ajolaite, etäohjaus tarkastaa. N rikki
* Trimmi ilmata/täyttää
* Valot ja töötti uusia
* Hytin verhoilu päivittää tälle vuosituhannelle.
* Kaikenlaista kun vastaan tulee....

 *W->


Ostaessa 12.07.2019











Päivitellään lisää kuvia myöhemmin.  :)

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #1 : 26.07.2019, 10:54:35 »
Tuossa viime maanantaina sitten tuli putsattua konehuone öljyistä ja nyt seurataan mistä vuotaa. Venttiili kopan ja öljypohjan tiiviste ainakin.

Viime torstaina kaverin kanssa tutkittiin tankin sielu elämää ja tasoanturi toimii moitteetta ja pinnalla ollessaan mittari myös, vika löytyi maadoituksesta.

Moottorissa oli kaasarin rikastin viritetty johtopatentilla kiinni ja tuota ihmeteltiin. Johto viritys pois ja todettiin että ruuvit aunneet. Rikastin kiinni nii kuin kuuluu ja säädettiin se samalla. Ei suhise enää käydessä, ei tuu enää jälkikäyntiä. Käynnistyy suoraan avainta kääntäessä ilman pumppailua. Myös kulutukseen oli positiivinen vaikutus.

Samalla reissulla siistin johtoja konehuoneesta kun olivat reititetty hölmösti. Trimmi pumppuun tuli katseltua ja se toimii mutta öljy vaje on iso. Se olisi seuraavaksi työnalla.

Pilssi pumppu tulee lähiaikoina ennen kesäloma reissua päivitettyä automaattiseen.

Talvella aikomus rempata isomalla kädellä  S*

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5750
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #2 : 26.07.2019, 11:10:18 »
Paljon tällainen vene painaa? Pystyykö henkilöautolla kuljettamaan talvisäilöön?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T "Flex Fuel" AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #3 : 26.07.2019, 11:38:48 »
Paljon tällainen vene painaa? Pystyykö henkilöautolla kuljettamaan talvisäilöön?

Pystyy, 1000kg on rekisteriotteessa merkitty painoksi.

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5750
  • Teiden tukko
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #4 : 26.07.2019, 11:41:18 »
Pystyy, 1000kg on rekisteriotteessa merkitty painoksi.

Ei paha. :tykkää:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T "Flex Fuel" AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1567
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #5 : 26.07.2019, 12:46:41 »
Mistäs päin Maxxxed tämän paatin haki  ???
Muistuttaa nyt ihan liikaa sitä hallikaverin paatilta koska sekin kuulemma oli neloskoneella eikä kutosella kuten muistelin...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #6 : 26.07.2019, 12:55:56 »
Mistäs päin Maxxxed tämän paatin haki  ???
Muistuttaa nyt ihan liikaa sitä hallikaverin paatilta koska sekin kuulemma oli neloskoneella eikä kutosella kuten muistelin...

Rymättylästä kaverilta ja hän ostanut Paraisilta.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1567
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #7 : 26.07.2019, 13:29:33 »
Okei no sit ei ole onneksi sama paatti  :)
Ei vaan ole sekään vielä kastautumaan kerennyt
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10155
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #8 : 26.07.2019, 13:48:52 »
Penkkeihin vähän uutta vinyyliä pintaan niin paranee ulkonäkö. Onko minkälainen koneen melu? Kaverilla kerran tuommoien  vastaava niin kone olisi kaivannu lisää äänieristystä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #9 : 26.07.2019, 14:15:17 »
Penkkeihin vähän uutta vinyyliä pintaan niin paranee ulkonäkö. Onko minkälainen koneen melu? Kaverilla kerran tuommoien  vastaava niin kone olisi kaivannu lisää äänieristystä.

Ehyemmän siten saa, itse tykkään tuosta 80s kuosista.

Pitää se äänensä, hiukan voisi eristää saisi hiljisemman.  :)

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 524
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #10 : 26.07.2019, 18:05:36 »
Itsellä melkein samanmoinen, toki moottoriongelmia lukuunottamatta, kun tuossa omassa on vinokone :P

Kuomu on omaan tehty uusiksi ja penkit verhoiltu.

Oon kyllä tykännyt, vessan puute vaan välillä kiusaa, Metallican keikkaa katsellessakin sai aika monta kertaa käydä rannassa.

Kuinkas kovaa tuo sun kulkee, itsellä vielä sopiva potkuri haussa, muutamaa kokeillut, mutta ei ole oikeen sopivaa löytynyt.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #11 : 26.07.2019, 19:19:12 »
Itsellä melkein samanmoinen, toki moottoriongelmia lukuunottamatta, kun tuossa omassa on vinokone :P

Kuomu on omaan tehty uusiksi ja penkit verhoiltu.

Oon kyllä tykännyt, vessan puute vaan välillä kiusaa, Metallican keikkaa katsellessakin sai aika monta kertaa käydä rannassa.

Kuinkas kovaa tuo sun kulkee, itsellä vielä sopiva potkuri haussa, muutamaa kokeillut, mutta ei ole oikeen sopivaa löytynyt.

Noo remppaamaton 30v ikäinen motti. Saa siinä hiukan jotain olla  :idiot2:

57kmh mennyt tolla, trimmi ei toimi vielä niin kovassa vauhdissa painaa keulaa alas. Taitaa se hiukan kovempaa mennä kun saa trimmi kuntoo.

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #12 : 02.08.2019, 22:02:11 »
Ei oo tullut 2vk ajettua, ei oo ollut oikeen aikaakaan ja hiukan huolettanut että alkaa kuumana nakuttamaan..

Tänään tuli säädettyä sytytys ja ennen säätöä oli ~ 9-8 astetta ennakkoa.. Nyt on säädetty ohjearvon mukaiseen 4 asteen ennakkoon.. Kaveri jolta ostin tuon sanoi että oli korvakuulolla ottannut jo aiemmin ennakkoa pois, mietin vaan kui hitokseen paljon sitä ennakkoa siellä on ollut  :idiot2:



Noo nyt ollaan Elokuun puolella jo, pohdin tässä montako reissua tulee vielä ajettua tänä kesänä. Ajatus syyskuun puolivälin tietämillä nostaa ylös.
Kaverin kanssa tänään kolmisen varttia puhuin puhelimessa ja suuniteltiin että kun nostetaan ylös ruuvataan kone pois samaan lentoon. Koneeseen täysi remontti kun ei tähän maksa osat mitään..  :2funny: Sillä ehdolla ettei oo ruostevaurioita lohkossa, mielellään myöskään pako/imusarjassa tai kannessa. Ne ei oo niin justiin kun taas lohko..

Katsellut jenkeistä noita osia..

Alakertaan remppa srj 300e
Yläkertaan remppa srj 130e

Pako/imusrj 200e, Kansi 200e, lohko 1000e, uusi moottori 3000e

Esimerkkinä hiukan osille hintaa. Niin ei noi niin päätä huimaa, kyllä mä backuppina katselin Penta konetta, osia sellaseen nii hyi helv.. mitä hintoja  :o

Mutta pohditaan moottori asioita talvella  S*
« Viimeksi muokattu: 02.08.2019, 22:04:40 kirjoittanut Maxxxed »

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8080
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #13 : 03.08.2019, 14:37:59 »
Pentassa maksaa se että ne kestää aika helvetin paljon enemmän kuin moni muu ja kun viimein rikkoutuu niin yhtä hyvä osa ei ole ilmanen  :-\
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5395
  • T5 R-Design
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Bayliner Capri Cuddy 1952
« Vastaus #14 : 03.08.2019, 15:36:43 »
Pentassa maksaa se että ne kestää aika helvetin paljon enemmän kuin moni muu ja kun viimein rikkoutuu niin yhtä hyvä osa ei ole ilmanen  :-\

Joo, vahvuutta ja kestävyyttä en epäile yhtään, mutta jos purku osa pakosarjan hinnalla rakentaa toisen kokonaan uudelleen niin huh.  :)

Pentassa hyvää jäähdytysnesteen kanssa oleva kierto kun on lämmönvaihdin, toisin ku itellä jäähdyttää merivesi.

 

KL-varaosat  Carwist