KL-varaosat  Race.fi

Imuvuoto "selvitetty"

• 6 Vastauksia
  • 14375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janttu77

• Vieras
Imuvuoto "selvitetty"
« : 15.10.2011, 03:44:07 »
Kaikki alkoi kun auto kävi huonosti tyhjäkäynnillä (kierrokset laskee välillä 400 ja sitten autolisää itsestään kaasua ettei sammuisi) ja moottorin vikavalo syttyi

No nii eli olen käynyt 3 kertaa volvolla testerissä ja aina sama imuvuoto.
Eka kerran jälkeen vaihdoin öljynhuohotin putken joka oli poikki.
Sitten oli turbon putki jossa vuoto sekin vaihdettu.
Nyt lambdan anturi vaihdettu kun sitäkin herjasi.
Ilmamassamittari vaihdettu 6kk sitten eli ei siinäkään pitäisi olla vikaa.

Eikä mitä sama vaiva jatkuu vieläkin kun ajaa ihan pinta kaasulla todella hiljaa n. 2-5km/h niin auto tiputtaa kierrokset ja sitten taas nostaa ne, mutta kun painaa kaasua ei kuitenkaan tehon puutetta ole

Eli olisiko muilla samaa vikaa ollut v70 2,5t -05 automaatti mallissa ollut?

Alkaa usko loppua kun mikään ei auta  :(
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, 13:13:12 kirjoittanut janttu77 »

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Imuvuoto
« Vastaus #1 : 15.10.2011, 08:40:13 »
Samanlainen vika esiintyi 2001 vuoden 2.4T:ssa. Siinä vika oli välijäähdyttimen ja kaasuläppäkotelon välinen putki poikki alapuolelta niin ettei sitä meinannut huomata koska näytti ehjältä.

Tuollainen vuoto saattaa löytyä kun toinen painaa kaasua vaihde päällä senverran että tulee ahtopainetta ja toinen tunnustelee putkia.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 08:43:29 kirjoittanut Nortti »

janttu77

• Vieras
« Vastaus #2 : 16.10.2011, 02:36:42 »
Vielä lisää kysymyksiä
Mitähän kun asentaja sanoi että tossa lambda anturissa vika ja ostin sen sitten melki 200e makso ja vika ei siinä sitten olekkaan
niin saakohan siitä rahat takasisin vaikka itse sen vaihdoinkin?

Vaikka tuo ilmamassa mittari on vaihdettu 6kk sitten nii luulen että vika siinä vaikka asentaja ei sitä uskokkaan, kun joka kerta olen sanonut
että samallaista vikaa kun viimeksi kun se vaihdettin :(
koska autossa vain tyhjäkäynnissä vikaa ja muuten pelittää ihan hyvin.

niin ja autossa on BRS viri softa mutta vaikka auton pistää vakioksi samat viat tulee kumminkin
« Viimeksi muokattu: 16.10.2011, 03:51:39 kirjoittanut janttu77 »

janttu77

• Vieras
« Vastaus #3 : 17.10.2011, 12:59:55 »
No nii eli taas tuli käytyä volvolla ei hyvitystä lambdan anturista mutta tulipahan uusittua sitten sekin :)
eli nyt saan viikonlopuksi lainaan oliko se nyt "alipainepumppu"

Olisiko kellään kuvia tai osaisi kertoa noi imupuolen letkut mitkä kannattaa testa sillä????

janttu77

• Vieras
« Vastaus #4 : 18.10.2011, 11:43:34 »
Nyt kävin imupuolen+letkut läpi käynnistys spray:lla eikä mitään löytynyt  :-\

jos nyt vaan jollain vinkkejä nii otetaan vastaan ettei ihan yksin tarvii kirjotella.

Tuli vielä mieleen että lambda mikä vaihdettu autoon on bosch LS 7137 eli onko tuo orkkis osa?
kun oon lukenut juttuja että noi boschit ei pelitä volvoissa vaikka volvolta tuon lambdan hainkin. Ei siis biliasta mutta volvon omasta pikkuhuollosta

Alkaa oleen niin mystinen vika että usko loppuu kohta  :(
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 12:08:45 kirjoittanut janttu77 »

janttu77

• Vieras
« Vastaus #5 : 26.10.2011, 03:16:52 »
No jatketaan yksin keskustelua.

Nyt tuli semmonen vika tai mitä nyt oon noita muita juttuja lukenut nii ominaisuus, että kun nopeus laskee alle 60 km/h eikä paina kaasua niin automaatti heittää "vapaalle" eli ei tee mootori jarrutusta vaan kierrokset laskee 650 kiekkaan.
Onko tälle vialle mitään tehtävissä ja jos on niin kertokaa ihmeessä????

Muista vioista sen verran että tarvis sinisellä käydä taas piuhan päässä jos siellä jotain selviäis kun toi vikavalo vaan jaksaa palaa vaikka sen oon monta kertaa poistanut.

janttu77

• Vieras
« Vastaus #6 : 08.12.2011, 13:11:58 »
No nii vika selvisi ja sehän oli sitten se ilmamassamittari jota alkuun epäilinkin.
no etsinnälle ja varaosille tuli hintaa 700e yhteensä että selvisi vika joka meni takuuseen :(

Mutta täytyy sanoa että Samppasportille täydet pisteet vian etsinnästä sillä pojat ei luovuttanut vaikka vikaa ei ensin löydettykkään
Pojat pistivät tuötunteja toisensa perään ja paljon, mutta laskua ei koska vikaa ei löytynyt. Pitänee kertoa sen verran että ennen samppasporttia käytin autoa toisessa paikassa en viitsi edes nimeä mainita sillä siihen firmaan en enää mene kun vian etsintä oli siellä että se voi olla täällä tai tuolla vika ja hintaa joka käynnille :(

Eli titokone ei näyttänyt suoraan vikaa massamittarille vaan imuvuotoa ja imupuolta
kun massamittari oli vaihdettu 6kk sitten emme sitä paljoa epäilleet vaikka vika siellä olikin.

EN SUOSITTELE VAPAA ILMASUODATINTA
sillä nyt lähti autosta vapaavirta suodatin metsään ja takas normi ilmansuodatin.
Epäilimme että se hajottaa massamittarin
ja vaikka autossa tehoja löytyy riittää aivan hyvin normi ilmansuodatin "siis volle on viritetty"

KIITOS SAMPPASPORTILLE JA SUOSITTELEN SITÄ MUILLEKKIN JOS PÄÄKAUPUNKISEUDULTA ON JA VIKAA VOLVOSSA.

Elekma  Autoracing