Muutaman kerran vuodessa auto tekee sitä, että liikennevaloissa tyhjäkäynti seilaa ja eilen mm. kun kytkimen painoi pohjaan ajon aikana, kone sammuu. Kulkee kuitenkin ihan ok.
BSR koodinlukijalla ei näy muuta kuin CEM 5A61 - PTC heater, Faulty signal (mikä lie?). Näennäisratkaisu näyttää olevan, että kaasuläppäkotelon irrottaa ja putsaa. No kone on rempattu reilut 2 vuotta sitten (itse) eikä kuluta öljyä, tulpat on suorastaan kirkkaat jne. enkä oikein jaksa uskoa että sen silminnähden puhtaan kaasuläppäkotelon kiillottaminen voi parantaa mitään. Mitä mieltä sellaisesta ideasta että kotelon irrottaminen ja takaisinlaitto 15 min päästä nollaa kaasuläppäkotelon jotenkin. Kun asennuksen jälkeen antaa käydä hetken tyhjäkäyntiä, ei niin mitään oireita ja esim. tänä aamuna, eilisen putsauksen jälkeen, auto käyttäytyi varsin nöyrästi, siistit lähdöt paikaltaan yms. Kaasuläppäkotelon liitin on käsitelty elekroniikan korroosion poistavalla sprayillä. (samoin kaasupolkimen pää ja kaapelin toinen pää hanskalokeron alla plus kaikki liittimet ecun päässä akun vieressä). Auto kulkee normaalisti 1-2 kk ja sama uudestaan. Vihjeitä?