Autodiagnoosi  Carcom Oy

B234f 740:iin

  • 5 Vastauksia
  • 184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo 740GLE B230E
B234f 740:iin
« : 01.08.2019, 22:28:34 »
Korvakoiden kanssa probleemaa, ollut siis B230E koneella eikä tukikumet passaa millään tuon B234-korvakoiden kanssa. Myöskin lohkosta puuttuu vauhtipyörän alle tuleva pala, joka peittä vauhtiksen ja kytkimen ja menee kiinni vaihteistoon. Vissiin tuon äsköisen osan saa jostain toisesta punalohkosta? Mutta mitenkäs nuo korvakot, ei siis mene tuo B234F omillaan noihin 740 tukikumeihin millään.
Se ei käy

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1611
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #1 : 02.08.2019, 00:17:38 »
Lienee seiskassa ollut alkujaan ns. jäykät moottorin tukikumit ja B234F koneessa ns. hydrauliset (vai millä nimellä niitä nyt pitäisi kutsua, hydrauliikan kanssa mitään tekemistä).

Mutta tosiaan väitän että joko lohkon puoleiset korvat vaihtoon tai sitten palkin puolelta korvat ja kumit vaihtoon.
Itse ihmettelin vastaavaa kun seiskaan olin pudottamassa B230FT konetta ja etupalkissa oli vanhat korvat jäykillä kumeilla.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #2 : 02.08.2019, 05:28:36 »
Eli ei riitä että jos palkista vaihtaa korvat ja pistää jäykillä kumeilla? En kyllä aivan oo varma siitä että saako tuohon B234-lohkoon laitettua minkään muun vinokoneen korvakoita :buck2:
Se ei käy

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #3 : 03.08.2019, 10:04:00 »
Mahtaakohan B230E:n koneen korvakot mennä tuohon b234f-lohkoon? Osaako joku sanoa?
Se ei käy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4473
  • LH-uuno
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #4 : 03.08.2019, 20:49:11 »
Eikös b234 koneen korvat ole siinä tasapainoakselien ympäri... Olen noin 99% varma, ettei nuo käy muuten kun käyttämällä b234 palkinpuoleisia korvia, ja niistä toinen on hitsattu etupalkkiin kiinteästi, eli sen kanssa joutuu soveltamaan, pakosarjan puolelle pärjää vakioilla b234 osilla.

Ota myös huomioon, että laatikonpalkki ja koneenkorvat pitää olla samaa "paria", eli jos koneenkorvat on kenollaan taaksepäin niin laatikonpalkki ja kumi pitää olla kenollaan eteenpäin, jos taas koneenkorvat on kallistettu ainoastaan konetta kohti mutta ei taaksepäi, kuuluu laatikkoon se pystyssä olevalla tukikumilla oleva palkki.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #5 : 04.08.2019, 08:07:02 »
Eli käytännössä kun pistää tuohon B234-lohkoon nyt esim tuosta B230E-koneesta korvat, niin pitäisi olla sillä selvä? Tossa nyt tämänhetkisestä tilanteesta vähän kuvia :D







Jos ei käy nuo B230E-korvat niin sitten varmaan joutuu väkertään kokonaan uudet :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.08.2019, 08:10:31 kirjoittanut Jonesyboi »
Se ei käy

 

Samppasport  Futurez