Kulkukoira  Proturbo

aw 71L ei pysy nelonen päällä

  • 30 Vastauksia
  • 7873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
aw 71L ei pysy nelonen päällä
« : 16.10.2011, 17:37:12 »
aw 71L ei pysy nelonen päällä kuin pinta kaasulla muuten vaihtaa nätisti 1-3 vaihteet.
lappusista ja lippusista katsoin että öljyjä on vaihdettu (mobilin ja nesteen atf:ää)
eli meneeköhän laatikko vaihtoon vai saako vielä kotikonstein kuntoon?

auto on 940 turbo vm:97


e:laatikko korkattu ja nelos vaihteen kitkat pilalla.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011, 14:21:54 kirjoittanut Mooni »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #1 : 16.10.2011, 22:54:12 »
aw 71L ei pysy nelonen päällä kuin pinta kaasulla muuten vaihtaa nätisti 1-3 vaihteet.
lappusista ja lippusista katsoin että öljyjä on vaihdettu (mobilin ja nesteen atf:ää)
eli meneeköhän laatikko vaihtoon vai saako vielä kotikonstein kuntoon?

auto on 940 turbo vm:97

Paljonko ajettu? Matalapaine vaiko normaalipaine turbo (FK vai FT-pannu?). Kick-down vaijerin säädöt?
Kilometrit?

Vaihda öljyt heti (huuhteluvaihto) ja kerro käytöksestä sen jälkeen!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #2 : 17.10.2011, 05:49:21 »
auton mittarissa n300000 km ja matalat paineethan tässä on.
edellisen kerran korjaamo vaihtannu öljyt 11.1.2011 ja öljyä käytetty 3.9l

The moose

  • Vieras
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #3 : 17.10.2011, 06:04:03 »
tarkistas nyt mitkä öljyt ne on vaihtanu, 3,9 kuulostaa samalta mitä moottoriin menee ölppää ? ja onkin.

toisaalta jos loota öljyt laskee propun kautta sieltä tulee 4 litraa mut se ei todellakaan riitä öljyn vaihtoon.

vaihtaako loota 4. pois kun koskee kaasuun vai ihan tasamaalla ajaessa tiputtaa 3.

omassa oli se kickdown joskus niin kiree et hipasu kaasuun 80-90 vauhdissa pudotti 4.pykälän pois. ja ajaminen oli melko nykivää.

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #4 : 17.10.2011, 06:12:26 »
eli nelonen häviää heti kun koskee kaasuun eli yrittää pysy päällä. vaijeria tullut säädettyä ilman vaikutusta.
öljy ostoksille siis

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #5 : 17.10.2011, 10:17:26 »
Onko auto sinulle uusi? Onko oire ilmestynyt äskettäin, vai onko se ollut koko ajan kun kontti on ollut sinulla?
Pysyykö nelonen päällä missään nopeudessa tasakaasulla? Luistaako laatikko millään pykälällä?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #6 : 17.10.2011, 11:02:33 »
auto on minulle uusi vika ilmestynnyt sen öljyn vaihdon jälkeen. 4pysyy päällä kun ei koske kaasuun . miten tuon luistamisen erottaa?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #7 : 17.10.2011, 11:17:50 »
painat kaasua,mutta muuta ei tapahdu eli ei kiihdy
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #8 : 17.10.2011, 12:29:08 »
Tai kierrokset nousevat selvästi heti kaasun painamisen jälkeen huomattavasti nopeammin kuin nopeus.
Tietty "luisto" turbiinilla on aina ennenkuin turbiinin lukko on päällä, eli kierrokset nousevat ensin ja nopeus vasta sitten, mutta se on normaalia. Normaalin luistamisen erottaa siitä, että kierrokset nousevat tiettyyn pisteeseen lähes välittömästi ja sen jälkeen nopeudella ja kierrosluvulla on ns. yhteys koko ajan, kunnes vaihto tapahtuu.

Jos loota lipsuu, niin kierrokset nousevat ihan selvästi pitkälle, ennenkuin nopeus lähtee nousemaan.
Omassa täyskaasuvaihdot tapahtuvat (riippuen rengastuksesta yms.) nopeuksissa 60, 122 ja 165km/h.
Jos nopeudet ovat kovin paljon pienempiä, niin tällöin on syytä epäillä lootan lipsumista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #9 : 17.10.2011, 16:14:27 »
ei tunnu luistavan ja normaalisti vaihtaa. öljyä tuntuis olevan kuumana ihan siihen mittatikun mustan osan ylä reunaan . no nyt motonettiin hakemaan öljyä sun muuta.
mites sais öljyt pois laatikosta ilman kierrättämistä?

The moose

  • Vieras
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #10 : 17.10.2011, 16:37:41 »
älähän ny hosu sen öljyn kanssa.

esiksikin se öljy mitataan niin että käydään käsijarru päällä auto käynnissä kaikki vaihteet rauhallisesti läpi.

jätetään P ja otetaan tikku ylös ja pyyhitään sitten uusi kasto ja vasta sitten tarkistetaan se öljyn määrä. ja mielellään kuuma tai normaali lämpöinen kone eikä vasta käynnistetty.

sitten tarkistat sen kaasuvaijerin kanssa samassa rullassa olevan kickdown vaijerin. onko kireä eikä vaijerin ja rullan välissä ole mitään ylimääräistä esim vaijerin pään suojaa joka irronnut siitä säätöpötikästä.

jos vaijeri on kireä avaat niitä 13mm avaimella niitä lukitus muttereita ja päästät sen vaijerin vähän jopa roikkumaan. ja jos haluat kokeile ihan ensin ajaa ilman sitä vaijeria mutta ÄLÄ PAINA VAIJERIN PÄÄTÄ POHJAAN koska silloin sen toinen pää lipsahtaa ohi lootan sisältä ja sit on kivat asennukset edessä.


Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #11 : 17.10.2011, 16:43:57 »
kone oli lämmin ajoin 60km motaria 3vaihtella. vaihteet kävin läpi niinkun kuuluukin. ostan öljyt ja löysään vielä sitä vaijeria.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #12 : 17.10.2011, 16:53:20 »
kone oli lämmin ajoin 60km motaria 3vaihtella. vaihteet kävin läpi niinkun kuuluukin. ostan öljyt ja löysään vielä sitä vaijeria.

Vaijeri voi myös jumitella ruosteen ja muun körnän vuoksi. Ettei mene myöhemminkään vaihtohommiksi, niin vaijeri irti rullasta ja edes takaisin vedellen jotain sopivaa öljyä vaijeriin. The moosen aiemmin antama varoitus kannattaa pitää mielessä. Pidä vaijeri koko ajan pienessä vedossa ja kun lasket irti, niin hitaasti ja rauhallisesti. ATF:ää neuvovat tuossa käytettävän, mutta laiska nappaa ekan spraypurkin joka sattuu käteen :).
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011, 16:57:05 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Mooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #13 : 17.10.2011, 18:25:35 »
ei ole vaijerilla merkitystä. nyt tutkimaan öljyn vaihtoa :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: aw 71L ei pysy nelonen päällä
« Vastaus #14 : 17.10.2011, 19:03:43 »
Siis meneekö se nelonen kuitenkin päälle?

Tu0ossahan on sähköinen se 4. vaihde, ja jos ei saa sähkö niin ei nelostakaan, mutta sähköviassa ei kaasun asento vaikuta.

 

Kulkukoira  Proturbo