Joo eli tämmönen rojekti tullu alottettua varmaanki 2008vuonna mutta tänä vuonna saatu vasta vähän vauhtia tähän rojektiin.
Joskus aattelin että en mitään rojekti hommeleita tästä laita mutta ku tuntu että kyseisestä koneestakaan ei paljo turbotus vinkkejä löytyny(saatoin kyllä katella väärältä foorumilta) niin laitetaan sitte ite kuvat ja vähänen tieto hommasta jakoon

Itselläni ei äidinkielen numero muistaakseni hyvä ollut joten en pahemmin pilkkuja ja pisteitä käytä ja nekin mitä käytän niin laitan yleensä väärään väliin.
Mutta itse asiaan. eli auto on muistaakseni vuoden 1990 ja ajettu kevyet 780tkm. autoon oli ostaessani jo kötöstetty cedricin kone kiinni ja sen jatkona oli volvon m46
Kuvia lähes ostohetkeltä



tänä vuonna kun auto saatu omaan talliin (isännän:D) niin käytiin koneen kimppuun ja autosta ois varmaan kohta mahdollista saada savutkin. ekana tirruuttelin pakosarjan puhaltimelle. puhallin on newhollannin rattorista varmaanki garret35 tai 37 hukkaporttina ulkonen 60mm.
Sitten kone irti ja sitä puunaamaan ja kunnostamaan jakopäässä on kaikki uudet hilut ja samoten muutama tiiviste uusittiin mitä vielä tähän sai, kk laakerit uusittiin, runko laakerit joutu kasaamaan kahesta eri koneesta koska niitä ei uusia löytyny.
koneen alakerta on vakio ja semmosena pitäs ehkä kestääkki. kansi on oikaistu ja siihen istutettu muutaman millin isommat turbo pajeron venttiilit ja lisä jouset. myös lohko on oikaistu.
Laatikkona on 123mersun 5v getraggi tätäkään en ois laittanu jos oisin tiennyt että on kiinteällä kytkinkopalla vaikka myyjä väitti että on irrotettavalla.
Kytkimenä on bemarin sre asetelma ja sintteri levy.
Kardaanissa on mersun alkupätkä johon hitsattu volvon poorit. loppu pätkä volvon omaa.
Syöttöpumpussa on 12mm nestepää, puoli milliä jyrkempi nokka, rd28 koneen pumpun kansi. ja vielä pemarin pumpusta pari jäykempää jousta. myös ahtokaraa on sen verran hiottu mikä oli vielä hyödyllistä. tuottoa pumpulla oli 165kuutiomilliä (vakio pumppu vakio säädöillä 35kuutiomilliä)
Imusarja kans itsetehty jonkinlainen tuplapleniumi.
pakosarjaa


imusarja


laatikkoa ja konetta




ja nykyään tallä mallin


Ja loput kuvat voi kattoo tuolta photobucketista
http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/#!cpZZ1QQtppZZ24