Omassani tein ko. venttiilinvaihdon - ei auttanut öljynkulutukseen, silloin en ollut kuullut tuosta kumihanskatestistä

Venttiilin voisi vaihtaa vaikka parkkiruudussa, mutta sähköflektin ottaisin suosiolla ensin pois, lähtee alakautta aika helposti jos joku auttaa pujottamisessa samaan aikaan yläpuolella. Imusarja ei ainakaan S40 '06 mallissa mahdu tulemaan pois jos flekti on paikoillaan. Imusarjan kiinnityspultit on sellaissa paikoissa, että oppii tekemään töitä vaikka silmät kiinni, pultteja ei helposti näe.
Kokeilin aikanaan männänrenkaiden "liotusta ja huuhtelua" mutta kyse ei ole siitä, että renkaat olisi jumissa vaan minun mielestäni ovat menettäneet "jousiefektin" ja makaavat urien pohjassa passiivisena. Ongelma saattaisi korjaantua pelkillä männänrenkaiden vaihdolla, itse jouduin tekemään kiertokankien laakereiden huoltoa koska aiemmalla omistajalla oli varmaan öljyt olleet vähissä ja laakeriliuskat parissa pytyssä vähän rohtuneet. Ebay'stä löytyy helposti Mahlen männänrengassetti eikä maksa paljoa (noin 60-75 £). Lisäksi kannentiiviste ja öljypohjaan tiivisteliimat ja työtä. Jos kiertokankien laakerikaulojen pinnoissa on ongelmia, Suomesta ei löydy varaosia, mutta Burton toimittaa UK:sta. Kannattaa etsiä aiempi kirjoitukseni tähän asiaan.