Morientes!
Kertokaahan hyvä herrasväki mistä pitäisi vikaa lähteä tutkimaan kun ei tappikone tahdo oikein lähteä käyntiin lämpöisenä. Vika on pahimmillaan prisman reissulla eli kun kone ehtii lämpenemään kunnolla, ja sitten sammutettuna seisoo sen puolisen tuntia kun kauppaa kiertää. Tämän jälkeen joutuu sahaamaan hyvän tovin ja aikalailla yskien lähtee käymään pytty kerrallaan. Bensa haisee, tuntuu että parhaiten alkaa lupailemaan kun kaasupoljinta pitää pohjassa.

Heti lämpösenä sammutettua kun kääntää niin hörähtää käyntiin ilman ongelmia, samoin jos seisottaa useamman tunnin että kerkeää kunnolla jäähtyä niin hyvin pienellä työllä lähtee käyntiin.
Kaasari on siis römppä 175, hengitystiet on auki suodattimen puolella kaikki eli luistin kalvon alle, temperature compensatorille, kohokammioon jne. Vekotinta on purettu, putsattu, kaikki liikkuvat osat on hengissä ja temperature compensatorin toiminta on testattu, huoneenlämmössä pysyy kiinni mutta jo pienellä lämmityksellä aukeaa niinkuin pitääkin. Ajossa ei mitään ongelmia, seokset tuntuu olevan ok, kone vetää ihan kohtuullisesti eikä yski tms. Tyhjää käy hyvin eikä sammuile itestään. Bakeliitti ja lämpökilpi paikallaan, bensaletku tulee kannen etupuolella yli, on sidottu nipparilla löyhästi ylävesiletkuun ja polttoainesuodatin killuu letkun välissä siinä ylhäällä vesiletkun vieressä. (näkyy viimeisessä kuvassa)





