Race.fi  TamCar

GT45 kiina turbo 16v b23 2.5l

  • 3 Vastauksia
  • 510 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Weebi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • laitetaa vähä brakekcliineriä nii se starttaa
GT45 kiina turbo 16v b23 2.5l
« : 26.08.2019, 21:43:06 »
gt45 ja kiina turboista tietoa tänne haluisin vaa tietää mite 16v b23 hönkii gt45 turbolla pulssi sarjalla? ja voiko gt45 verrata holseti superiin?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7270
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 992
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: GT45 kiina turbo 16v b23 2.5l
« Vastaus #2 : 27.08.2019, 22:38:35 »
Jos kiinan GT45 jossa siivet jotain 69/77mm ni ne on suht ok, MUTTA AR luvut ovat diesel koneille eli 0,66/1,05. Herää ison pakopesän (16-24) takia aika laiskasti ja vetää hyvin ylärekisterissä ja sitten imupesä menee tukkoon 5000rpm kieppeillä.

https://www.ebay.de/itm/GT45-Turbolader-fur-Audi-VR6-2-8-2-9-bis-zu-600-PS-Universal-Turbocharger-best/233186452808?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20170511121231%26meid%3Da289d0ef73d24653a786dd9dbaca10de%26pid%3D100675%26rk%3D4%26rkt%3D15%26sd%3D233145732345%26itm%3D233186452808%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2481888&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Aa9853382-c901-11e9-9db7-74dbd1805a96%7Cparentrq%3Ad492615016c0aa41636a5ac5ffe5e9c1%7Ciid%3A1



Tätä vastaavilla spekseillä olevalla VÄLJÄLLÄ mitattiin 1,45bar paineilla (ei jaksanut enempää) 408hv//664Nm 2009:

https://www.ebay.de/itm/SUPER-T70-T3-V-BAND-TURBO-CHARGER-600-HPS-EG-EK-SUPAR-RX-7-CAMARO-TURBOCHARGER/252857164581?hash=item3adf762325:g:mbEAAOSwAANY7djL

Mulla tällaiset, näillä ei vielä penkitetty. Ahtoja jo alle 2000rpm, mutta kunnolla potkaisee 2800rpm, ja vetää hienosti 6000rpm nurkille ainakin. Laskelmien mukaan 523hv ja tuossa luvataam 525hv ni voi pitää kutinsa. Mulla on about 1% toleranssi virheille ;)

https://www.aliexpress.com/item/32736573697.html

Noista jos pakko sanoa pahaa, niin T3 pakopesä ahdistaa siinä 500hv jälkeen, eli isoille tehoille väärä. Sillon vaan on pakko ottaa T4 ahdin jos halutaan 600hv+. Silloin se myös herää 4000rpm nurkilla vasta.

GT45 ei voi oikeen verrata HX40 superiin. Super on tarkoitettu bensakoneille, eli imu ja pako AR lähekkäin ja siipikoot kanssa, että saadaan virtausta läpi kierrosalueen, eikä tehdä sellaista keskialueen konetta kuten diesel.

Eli AR ja siipikoot ovat näissä kaikki kaikessa. AR lähekkäin tyyliin 0,7/0,82 ja siipikoot 65-70mm kieppeillä ja lähekkäin, ei 60/70 vaan 65/70.

Tässä venevideo AQ171 + tuo viimeisen linkin ahdin (kaasu ei käy pohjassa koskaan videon aikana):
https://www.youtube.com/watch?v=0gDlyKNVUq8
« Viimeksi muokattu: 27.08.2019, 22:45:23 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: GT45 kiina turbo 16v b23 2.5l
« Vastaus #3 : 28.08.2019, 11:56:51 »

GT45 ei voi oikeen verrata HX40 superiin. Super on tarkoitettu bensakoneille, eli imu ja pako AR lähekkäin ja siipikoot kanssa, että saadaan virtausta läpi kierrosalueen, eikä tehdä sellaista keskialueen konetta kuten diesel.

Eli AR ja siipikoot ovat näissä kaikki kaikessa. AR lähekkäin tyyliin 0,7/0,82 ja siipikoot 65-70mm kieppeillä ja lähekkäin, ei 60/70 vaan 65/70.


HX40S on ihan peruscumminsin vakioturbo, alunperin siis dieselmoottorista niinkuin kaikki Holsetin vakioahtimet. Holsetteja käytetään tietysti myös muiden valmistajien moottoreissa.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2019, 11:59:41 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

 

Race.fi  TamCar