Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Automaattilaatikon vaihtoalue, V70 d3 -16

  • 2 Vastauksia
  • 1437 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Automaattilaatikon vaihtoalue, V70 d3 -16
« : 13.09.2019, 19:50:14 »
Osaisiko arvon raati auttaa? Onko laatikossa vikaa, vai onko vaan oppinut huonoille tavoille?

Laatikko vaihtaa mielestäni liian aikaisin. Laatikko vaihtaa neloselle n.40km/h, ja vitoselle n.50 km/h.
Kierroksia tällöin n.1100-1200 rpm, ja tuntuu ettei vääntö tällöin riitä, ja kone alkaa jyrisemään. Laatikko ei tällöin vaihda pienemmälle. Kaasun polkaisu auttaa tähän, mutta kun kaasun höllää, niin laatikko vaihtaa samantien isommalle.

Laatikkoon on vaihdettu öljyt ja nollaus tehty n.30tkn sitten. Mielestäni laatikko toimi tätä ennen paremmin.
Auttaisikohan laatikon nollaus ja vähän rivakampi ajelu?

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon vaihtoalue, V70 d3 -16
« Vastaus #1 : 13.09.2019, 22:34:08 »
Tämän olosia viestejä ja ongelmia geartronikissa on nyt todella paljon. Alan miettiä että en taida uskoltaa jatkossa enää Volvoa nykyisillä laatikoilla uskoltaa ostaa?

Nykyinen on powershift ja siinäkin on omat heikkoutensa vaikkakin 150tkm on pelannut hyvin. Edelliset oli 01 ja 06 V70 ja niihin riitti kun vain vaihtoi laatikon öljyjä tiuhaan.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa volvov50racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattilaatikon vaihtoalue, V70 d3 -16
« Vastaus #2 : 17.12.2019, 20:01:48 »
Mulla samanlainen oire omassa v60 d2 powershiftissä, että vaihtaa jo ennen 1500 kierrosta isommalle ja tän jälkeen kierrokset tippuu 1100, jonka jälkeen alkaa seilata vaihteita edestakaisin, jos nopeutta yrittää ylläpitää.
Muuten tuntuu pelaavan hienosti, mutta pari tiettyä nopeutta aiheuttavat tuollaisen oireen

 

RallyBaron  Samppasport