KL-varaosat  Race.fi

M47 laatikko

  • 118 Vastauksia
  • 73788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #75 : 30.12.2013, 19:35:05 »
Onko tuota M47:n vahvistusta kokeiltu käytännössä? Eli pulttia sivuakselin tueksi.
Omassa turboprojektissa paikallaan m47 ja veikkaan että kun tulee jäät ja jos kone saadaan rokkaamaan niin ensiajoilla boksi räjähtää... Voi sitä itutuksen määrää!
Suorakytkentä olisi varmaan paras mutta ei raaski vielä sijoittaa niin paljoa. Getrag olisi toinen vaihtoehto mutta sitten menisi kiinnikkeet ja kardaani uusiksi, ja kun suorakytkentää laitettaisi niin taas rakennettais.
Koneena B200 cossun männillä, h1c holset, 630cc dekat, autotunen atdrive suorasytyllä (ms3). Ahtoja 1,0-1,3bar.
Ps. ostetaan hyvä vaihteisto..  ;)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #76 : 06.01.2014, 22:39:49 »
Kuka muistaa/tietää mihin vuosimalliin asti M47 laatikosta löytyy vaijerilähtö nopeusmittarille?  ???
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #77 : 06.01.2014, 22:48:19 »
Kuka muistaa/tietää mihin vuosimalliin asti M47 laatikosta löytyy vaijerilähtö nopeusmittarille?  ???
-84? ???
No kun halvalla sai.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #78 : 06.01.2014, 22:54:45 »
-84? ???
Tästä uudempiin ei ole mahdollista vaijeria kytkeä?  :-[
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

j0n1

  • Vieras
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #79 : 06.01.2014, 23:03:55 »
Kuka muistaa/tietää mihin vuosimalliin asti M47 laatikosta löytyy vaijerilähtö nopeusmittarille?  ???

mulla on 85 vuoden kaksnelikymppi jossa on vaijeri mittari ja 86 vuoden 240 missä on jo sähkönen nopeus mittari eli siinä vuodessa taitaa vaihtua mittaristo.ja uudemmassa laatikossa ei tainnu olla sitä reikää mittarin vaijerille eikä varmasti sitä ratastakaan siellä.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #80 : 06.01.2014, 23:14:44 »
Asia selvisi, kiitoksia. :hello:
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #81 : 08.01.2014, 08:05:26 »
Vaijerilla oleva M47 on sitten N.10mm pidempi kuin ilman, tai ainakin se oli jota aikoinaan mallasin -92 745.seen  :2funny:

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #82 : 25.01.2014, 18:02:26 »
Sivuakselia siinä on varmaankin tuettu, pääakselin tukeminen yläpuolelta on varsin hankalaa. Tuollaisessa virityksessä voi hyvinkin olla järkeä. Vertaillessa M4X laatikkon osia esim. M400 laatikkoon, silmiinpistävin ero on sivuakselin ohuus. Jos askeli ei pääse taipumaan liikaa hammaskosketus säilyy oikeana, jolloin momentinkesto on aivan eri luokkaa kuin jos hammasrattaat pääsevät liikkumaan erilleen.

Tekisin tuon niin, että laittaisin mahdollisimman ison pultin pystysuoraan laatikon pohjasta ja lukitsisin sen kontramutterilla. Kierteeseen kannattaa laittaa jotain tiivistettä ettei tihku öljyä ulos. Kasaisin systeemin laatikon kansi auki siten että kiertäisin pultin kiinni akseliin ja ottaisin vähän siitä taaksepäin.

Kannattaa varmaan vähän tutkia kuoren valun paksuutta pultin kohdalla.

Voimat jotka painavat hammasrattaita erilleen ovat suuret, laatikon kuoriakin on halkaistu joskus.

Vanhaa asiaa nostamassa, onko joku kokeillut?
Meinasin pistää osiksi yhden m47:n ja katsoa saako akseliin sovitettua laakerin jota tuetaan pultilla kuoren läpi.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #83 : 23.02.2014, 13:38:34 »
Mietin ihan samaa. Jos saisi jonkun laakerin tukemaan tuota akselia. Pitää purkaa ihan mielenkiinnosta yksi vaihteisto.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #84 : 23.02.2014, 14:12:12 »
Yritän saada ensi viikolla purettua laatikon jossa kakkonen hukassa. Kyselin jokkisjätkiltä ja heidän mukaan tilaa laakerille pitäisi olla. Laitan kuvia kun saan osiksi.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #85 : 25.02.2014, 17:04:17 »
Juu pistä kuvia. Ajattelin että akselille voisi sopivan laakerin laittaa ja tukea sen sitten kuoren läpi tulevalla tuella.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #86 : 11.03.2014, 13:00:41 »
Mietin ihan samaa. Jos saisi jonkun laakerin tukemaan tuota akselia. Pitää purkaa ihan mielenkiinnosta yksi vaihteisto.

Juu pistä kuvia. Ajattelin että akselille voisi sopivan laakerin laittaa ja tukea sen sitten kuoren läpi tulevalla tuella.

Minkälaista laakeria ootte aatellu ja mihin? Oon jokusen (pari kymmentä) M45 ja M47 "jokkislaatikkoa" tehnyt, läpivälitettyjä, puolikkaita ja vitosen paikalle puolikaita, eikä sinne kyllä sovi mitään laakeria!  :'(  Ja se että niistä vaihdelaatikoista hajoaa kolmosvaihde yli 350nm väännöstä johtuu siitä, että kolmosvaihteen pääakselilla olevan rattaan hampaat omat niin pienet ja ns. "terävät". Ryhmäpyörän akseli ei kyllä väänny mihinkään, mutta tuo pääakseli osaa kyllä varmasti taipua ku (kolmonen ihan pääakselin päässä) jolloin hammaskosketus muuttuu hampaan kärjelle ja rattaat hajoaa. :( Jouduin nyt tälle talvelle laittamaan kilpuriin tollasen läpivälitetyn "jokkislaatikon" ja oon nyt kuormittanut sitä jäällä piikeillä T5 koneen perässä ja yli 500nm väännöillä ja hyvin kestänyt tähän asti, jäät loppuu/häviää ennen kun laatikon saan särki.  ;)  ;) Noi "jokkislaatikot" tehdään rataskehiä vaihtamalla jolloin hampaankoot ja välitykset muuttuvat.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 291
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #87 : 11.03.2014, 19:44:11 »
On ole vielä ehtinyt laatikkoa purkamaan, yksi "jokkislaatikoiden" tekijä kävi lampulla kurkistamassa kannen alle ja sanoi että joku koneistettu puolikuu mahtuisi rattaiden väliin.
Itsellä kaikki perustuu olettamukseen kun en tosiaan ole laatikkoa osiksi laittanut.
Eräs kaveri joka ajaa äffäläisellä volvolla kilpaa sanoi nähneensä kuvia pultilla tuetusta laatikosta, ei suomessa tehdystä. Pultti oli pyöristetty ettei leikkaisi akselia.
Omaan kilpuriin joutuu varmaan suorakytkyn tai getrakin laittamaan kun alkaa ajamaan oikeasti.
Mun mielestä m47 on liian hidas, ainakin kun vertasi entisen auton fordin suorahampaiseen välitettyy askiin.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Madbull

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #88 : 22.04.2014, 16:16:47 »
Pultti jossa hiottu puolikuu päässäkin varmaan toimisi. Itsellä ollut vähän motivaatio kateissa niin ei ole jaksanut purkaa laatikkoa.
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: M47 laatikko
« Vastaus #89 : 08.05.2014, 18:37:28 »
En ole avannut yhtäkään m47 ja googlesta koitin kuvia katsoa, onko siellä yhtään mahdollisuutta/tilaa tehdä kuparista U-muotosen ohjurin joka "makaa" akselin pintaa vasten, tukien venymisiltä? Onko helpompi vain laittaa bemarin laatikko  :idiot2:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo