Allekirjoituksen lankku kyseessä eli B200F LH2.4
Kirjoitetaas ensin taustatietoja.
Talvella oli ongelmia tarvikelambdan kanssa joten vaihdoin käytetyn boschilaisen tilalle.
Toimi ihan hyvin viimeviikkoon asti.
Auto kävi 15minuuttia tallin pihalla tyhjäkäyntiä ja autoon palatessani oli lambdavalo syttynyt. 2-1-2 eli lambdasignaali puuttuu.
No siitä lähdin ajamaan ja noin 5km ajon jälkeen etuputki meni poikki katalysaattorin etupuolelta.
Ajattelin että pakoputki on vuotanut siitä laipasta ja sen takia koodi.
Vaihdoin viikonloppuna etuputken uuteen mutta tuli ostettua väärä putki. Vaikka tämä on 90 vuosmallia, tässä on 89 pakoputki eli suoralla laipalla eikä kartiolaipalla. No pakoputki kittiä paljon niin pitihän se aika hyvin. Korjasin vanhankin putken kun huomasin ettei se olekkaan laho. Silti tuli uudestaan tuo sama vikakoodi.
No tänään sitten kyllästyin 1100-1500 tyhjäkäyntiin, epätasaiseen vetoon ja tuohon lambdavaloon.
Motonetistä ostin uudet pakoputken tiivisteet ja laitoin vanhan korjatun putken takaisin. Tuli tiivis liitos.
Vaihdoin myös varaosalankusta viimeksi ajossa toimineen boschin lambdan tähän johtoineen. Myös ruiskunlämpöanturi, imusarjan tiiviste ja imusarja suuttimineen ja kaasuläpän katkaisija tuli vaihdettua.
Käynti, veto ja käynnistyminen parani huomattavasti tällä remontilla. Mutta 30km ajon jälkeen syttyi taas lambdavalo ja 2-1-2 kummittelee.

Kahdella boschin lambdalla sama vika, ei vuoda putki ja toimii ihan normaalisti. Akku oli irti 10minuuttia edellä mainittujen remonttien jälkeen jotta varmasti nollaantuu kaikki.
Pitääkö minun kokeilla vielä kolmattakin lambdaa

? Käykö -95 960:stä lambda?