Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Geartronic ei vaihda suuremmalle täyskaasukiihdytyksessä

  • 4 Vastauksia
  • 2926 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Eli kun lähtee kävelyvauhdista kiihdyttämään kaasu pohjassa, niin nopeus nousee n. 80 km/h ja kone kiertää täysillä. Geartronic vaihtaa
suuremmalle vasta kun kaasupoljinta hellittää. Normaalikiihdytyksissä ei mitään ongelmaa eikä myöskään, jos lähtee paikaltaan.

Ongelma liittynee jotenkin kickdown:in toimintaan eli ei vaihda enää suuremmalle. Autolla ajettu 70tkm, keväällä oli 60 tkm Service 2.0-huollossa,
mutta ohjelmaanhan ei kuulu vaihteistoöljyn vaihtoa tuossa kohdassa.

Mistähän mahtaa olla kysymys ?
XC60 D4 MY18

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Geartronic ei vaihda suuremmalle täyskaasukiihdytyksessä
« Vastaus #1 : 19.10.2011, 07:49:49 »
Jääkö kierrokset huutamaan rajoitinta vasten? Kuulostaa kyllä oudolta. Kyllä sen pitäisi vaihtaa isommalle kun kierroksen rajoitin tulee vastaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Geartronic ei vaihda suuremmalle täyskaasukiihdytyksessä
« Vastaus #2 : 19.10.2011, 17:08:25 »
Kierrokset jäävät n. 3600 kohdalle eli jonkin verran ennen punaista aluetta. Huomenna huoltoon, katsotaan mitä löytyy.
XC60 D4 MY18

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Geartronic ei vaihda suuremmalle täyskaasukiihdytyksessä
« Vastaus #3 : 19.10.2011, 18:15:53 »
Kierrokset jäävät n. 3600 kohdalle eli jonkin verran ennen punaista aluetta. Huomenna huoltoon, katsotaan mitä löytyy.

Et maininnut millaisella moottorilla autosi on. Kuitenkin dieselilläkin tulee enemmän kierroksia. Vikaa on luultavasti jossain moottorin osassa kuten tukkeutuneen suodattimen takia ei saa ilmaa tai polttoainetta tarpeeksi. Vikakoodin luku voi jotain oleellista kertoa.

Kickdown nappi pohjassa pyritään selvästi isomman kierrosluvun alueelle josta saadaan suurin teho. Oikeammin olisikin syytä selvittää miksei moottori ota kierroksia.

Dieselissä voi olla esim. pyörreläpät kiinni tai se mikälie kaasuläppä jumissa tai ilmamassamittari, ym.ym.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Geartronic ei vaihda suuremmalle täyskaasukiihdytyksessä
« Vastaus #4 : 20.10.2011, 18:14:21 »
Juu, ei ollut vaihteistossa vikaa vaan hiukkassuodattimen paineanturi rikki, jonka seurauksena suodatin tukkeutunut ja pitää vaihtaa.
Takuukin päättyi sopivasti 3 kk sitten, maahantuoja tulee hinnassa vastaan 50%.
XC60 D4 MY18

 

Futurez  Kulkukoira