Suomi kuuluu EU:hun. Eu lainsäädäntö jyrää tässä asiassa kansallisen säännöksen ohi koska kyseessä on EU päästönormien täyttyminen. Ja jos se täyttyy Ruotsissa niin täyttyy se Suomessakin. Ja seuraava Ei maahantuoja vastaa takuusta eli samat takuut ne toimii autoissa oli se myyty Suomeen, Ruotsiin tai vaikka Saksaan.

Polestarin ohjelmistothan olivat sen takia pois myynnistä, koska Suomen viranomainen vaati omat mittaukset kaikista Suomessa myynnissä olevista tuotteista. Eikö tässä nyt ole jokin ristiriita ? Miksi ne olisi tarvinnut uudelleen Suomessa testata, jos niistä kerran on jo testitulokset Ruotsista. Ongelma muodostui, kun verotuskäytäntö muuttui päästöjen mukaan toteutettavaksi ja tällä keinolla Suomen valtio halusi varmistaa, ettei vero-euroja mene ohi kassan.
Tiedetään kyllä, että tehdas takuun myöntää. Valitettavasti tälläinen taatelintallaaja joutuu maajantuojan kanssa asioimaan...ei tehtaan.
EDIT: Volvoviestistä lainattua: Myynti keskeytyi, koska Suomen kansallinen laki vaatii Trafin hyväksymän tutkimuslaitoksen suorittaman päästömittauksen.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/hyvaksytyt_asiantuntijatEDIT2: helposti voisi päätellä siis, että jos jokin listassa olevista "yrityksistä" ole testannut ohjemistoa ei sitä saa katsastettua?