Vähän unohtunu päivitellä tänne päiväkirjaa mutta jatketaan nyt. Tosiaan Moottori paikallaan ja siihen tuli osaa käytettyä ja uutta ympärille.
Tappelin laturin ja ohjaustehostajan kanssa kun halusin ne aluksi kuskinpuolelle molemmat, jotenkin en vain saanut niitä istumaan hyvin sinne tuplakannakkeella joten päätin että siirrän ohjaustehostajan sitten pakosarjan puolelle. Hyvin se sinne meni mutta kyllä pakosarja otti kiinni eikä se sinne mahtunutkaan joten alotin taas kaikki alusta ja rupesin suunnitteleen niitä kuskinpuolelle. Lopulta sain tehostajan ja laturin kiinni suhkot hyvin molemmat kuskinpuolelle muokatuilla kannakkeilla, laturin kannake on leikattu pala tuplakannakkeesta ja tehostajalla oma kannake.


Öljysuojattimen ryöstölaipassa tuli vain kaksi kertaa väärällä kierteellä oleva jatkonippa, hyvä asiakaspalvelu pelasti tilanteen ja kolmas jatkonippa olikin sitten volvon öljysuodattimeen sopivalla kierteellä.

Löyty tallista myös hieno Nokian hihna pyörittään pelkkää vesipumppua


Turbon öljynpaluu letku on siis An12 toteutettu. Suora An12 lähtö turbolta alaspäin mutta biltema 50mm hukkaportin takia letku käy alhaalla ennenkuin tulee takasin ylöspäin 90 asteen an12 liittimeen lohkoon vakio öljynpaluu paikalle joten eikai tämmöinen pieni ylöspäin nousu öljynpaluussa nyt vaarallista ole?
Biltema 50mm hukkaportti tuli pakosarjaan kiinni ja siitä putki alaspäin joka ei yhdy putkkstoon. Mitäänhän tietoa itsellä ei ole kyseisestä vekottimesta muutakuin kuullut että ihan toimiva kampe vissiin mutta mikäs jousi siellä hukkaportissa on vakiona paikallaan?

Imusarjaan tuli tietty 850 kaasuläpän asentotunnistin. Huohotuksen totetutan hienolla kiinanpöntöllä. Eli öljytäyttökorkista ja vakio huohotinpöntön tilalle tulleesta adapterilevystä jossa an10 liitos. Paluuta en laita näin alkuun takaisin adapterilevystä öljypohjaan. Saa kakka jäädä kiinapönttöön.

Hitsaushommiakin tuli tehtyä ja jopa onnistuneesti vaikka sauma onkin aika kuraa, mutta pysyy. Eli kuulerille tuli alas tukiraudat lattaraudasta eli sekin on nyt paikallaan ja öljynlauhuttimellekkin tuli oma tukirautapala jolloin sen sai siihen kuulerin etupuolelle kivasti hyvälle paikalle. Öljyjäähy tuli hommattua myös biltemasta.

Ahtoputket meni suhkot pienellä värkkäämisellä paikalleen. Jotain bilteman moottorimaalia tuli niihin laitettua kun tuo ahtoputki kuskinpuolella oli musta ja se onkin vissiin jostain vakioturbo Volvosta. Dumpin kävin hitsauttaa ammattilaisella siihen kiinni. Siinä vakioahtoputkessa on myös paikka imuilman lämpöanturille ja meinasin laittaa siihen Boschin avoimen 0280130085 numerolla olevan anturin kun lueskelin että sen pitäisi mennä pulttikiinnityksellä suoraan siihen ahtoputkeen mutta jos laitan ton anturin siihen pultilla kiinni suoraan niin tuohan anturi on sitten sivuttain ahtoputkessa

miten poruukka on sitten toteuttanut ton imuilman lämpöanturin kiinnityksen tohon vakio paikalle suoraan?


Päädyin ostamaan Megasquirt 3 V3.0+MS3X. Tämän siksi kun työkaverini osaa kasata ton sarjan ja auttaa sitten sen kytkemisessä jos tulee ongelmia joka on erittäin todennäköistä. Megalla oli myös hyvät ohjeet tohon Mitsun dsm cas triggeripyörään. Megan manuaali kohta luettu läpi niin ymmärtää jo vähän paremmin koko systeemistä.
