Apua kaivataan, epätoivo iskee!
Lyhyesti selitettynä:
Startti pyörittää moottoria todella pirteän oloisesti mutta auto ei käynnisty.
Auto lähtee käyntiin ainoastaan hinaamalla vaihde päällä ja samaan aikaan starttaamalla.
Ongelma paikallistettu kampiakselin anturilta tulevaan rpm signaaliin.
Anturi itse on kunnossa ja toimiva. Toiminta tarkistettu oskilloskoopilla anturin päästä sekä ecun pinneiltä, sin aalto täysin pätevän näköistä.
Rpm tieto menee siis eculle asti mutta obd:n kautta luettaessa tietoa ei tule, näyttää siis 0rpm vaikka kuinka hinkuttaa starttia. Myös kierroslukumittarin viisari makaa siellä nollassa (ajoittain hyppii miten sattuu 80-250-4000rpm).
Alkuun epäilyksenä oli, että ecu on rikki. Tämä vaihtoehto on nyt poissuljettu uudella eculla.
Vaihdettua/korjattua osaa: nokka- ja kampiakselin anturit, ecu, startti, johdot, siirtopumppu, pa suodatin, releitä, sulakkeita, akku
Startatessa railipaineet reilusti yli viiterajan.
Ilmeisesti ecu ei edelleenkään anna suuttimille avautumiskäskyä.
Hinattaessa kierroslukumittarille ja testerille tulee täysin pätevää rpm tietoa, toisin kuin startatessa.
Kun auton saa käyntiin, niin se toimii moitteetta. Rpm tieto mukailee täydellisesti koneen kierroksia.
Mistä ihmeestä vikaa lähtisi seuraavaksi selvittelemään?
Suurenmoiset kiitokset, jos täältä saisi edes suuntaa antavaa neuvoa.
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla