Terve
Nyt kiinnostaisi tietää miten tämä kyseinen malli ahtaa, eli miten ecu määrittelee ahdot että milloin avataan hukkaportti ja milloin paineet kierretään imuputkesta sisään.
Autossa on Harisilta hommattu stage 1 lastu.
Näin olen ymmärtänyt että IMM mittaa ilman määrän, sitten siinä on ulkoilmanpaine anturi sekä lambda jonka avulla se sitten säätää paineita. Jäikö jotain yli?
Miten ecu tietää minkä lämpöistä imuilma on? tässä mallissa ei ole mitään Map-tunnistinta eikä mitään imuilmalämpötilaa mittaavia palikoita.
Auton pitäisi ahtaa peak 1.2-1.3 Bar mutta nyt ei saa millään edes 0.7...
Maininnan arvoinen juttu, vaihdoin kesällä moottorin, sama tekniikka sama 2.3t5, eli virranjakajalla bosch 4.4motronic. Mutta kuumilla keleillä se toimi normaalisti ja ahtoi nätisti 1.3 baria. Olen täysin neuvoton...
Ahtovuoto se ei ole, koska tämä ongelma on vain silloin tällöin ja mahdoton ennustaa
Aikamoinen pähkinä ja toivoisin saada vastaukseksi velhojen viisauksia

^^ itse en keksi enää mitään, MAF vaihdettu, ahtopaineensäädin mallia IPD, lambdoja odottelen saksasta, bosch molemmat

