Nyt on tämäkin koeajettu kun kiertue sattui sopivasti paikkakunnalle. Pienissä nopeuksissa tosi hiljainen ja vauhdin noustessakaan renkaan äänet ei nousseet häiritseväksi, kitkat alla. Moottorin ääni tietysti puuttui täysin. Totesin ajo-opastajalle ettei sitä moottorin ääntä kuule nykyisessä dieselissäkään niin hän sanoi että tämän koeajon jälkeen kuulet, oikeassa oli.
Voiman tunne oli älytön vaikka en tehnyt läheskään täyskaasukiihdytystä. Opastajan mukaan kulutus riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä voimaa haluaa ulosmitata, kevyellä käytöllä ei kuluta sen enempää vaikka hevosia on reservissä reilusti.
Auto oli tosi lämmin, yhden pedaalin ajon omaksui tosi nopeasti ja sitä tulisi käytettyä varmaan jatkuvasti, adaptiivinen vakkari on älykäs, lähtee kiihdyttämään hitaamman takaa heti kun laittaa vilkun päälle eikä vasta sitten kun olet siirtynyt ohituskaistalle. Yli kahden tonnin painon huomasi vasta sitten kun kytki yhden polkimen käytön vapaalle, jarrua sai painaa reippaasti pysähtyessä.
Illalla auto töpseliin ja aamulla on lämmin auto odottamassa akku 80% varauksessa, suositus. Täydellinen auto, eikö?
Mutta sitten tehtiin kuvitteellinen matka Joensuusta Saariselälle. Matkaa reilu 800km, Volvo vaati matkalla neljä latauskertaa joista pisin latausaika yli neljä tuntia.

Koeajoauton keskikulus näytti 35kW/100km. Jos tämä on totta myös elävässä elämässä niin täytyisi yöpyä matkalla.
Yhteenvetona varmasti hyvä auto mutta täytyy kyllä odotella muutama vuosi että latausinfra kattaa myös syrjäseudut ja nimenomaan pikalaturit.