Sen pitäisi käydä suht normaalisti ilmamassamittari irti kytkettynäkin.
Eli mitään käyntihäiriöitä ei pitäisi esiintyä.
Niin se käykin. Käynti hieman kyykkää, jonka jälkeen palaa takaisin siihen omaan "römpöttävään" käyntiinsä. Ajossa en huomannut mitään muuta, kuin nopeasti kaasun pohjaan painaessa miettii ihan vähän. Muuten kulki ihan samanlailla.
Aika mielenkiintoiselta kuulostaa.. tosi hankala keksiä itekkään tuohon sen parempia ideoita mistä vikaa hakisi tällee etänä. 
Tuo haju polkemisen jälkeen viittaisi että katti käynyt kuumana -> tukkoinen putki tai käy laihalla?
Haju on minusta samanlainen, kuin joskus korjaamolla töissä ollessani tuli niitä "mummun kauppakasseja" päästöistä hylättynä. Ne haisi semmoselle palavalle karstalle/kananmunalle, kunnes huudatti/ajoi niin kauan, että paloi karstat pois. Sitten korjaantui päästötkin. Tässä on vain päästöt erinomaiset.

Videolla kuitenkin kuulostaa suht normaalilta putken vieressä.
Eli ei paukkumista, selkeästi vajailla käymistä.. tms.
Videolla ehkä kuulostaa, koska puhelimen mikrofoni ei tuota matalataajuista bassoa pysty kuulemaan. Käynnin heijjaamisen näkee kuitenkin videosta selvästi ohjaustehostimen pumpun hihnapyörästä ja satunnaiset nyppäisytkin näkyvät, kun seuraa moottorin nostokorvakkoa. Puhelimen kuvanvakain koettaa ne nypyt suodattaa, mutta kyllä ne näkyvät. Todellisuudessa näkyvät paljon selvemmin.
Ei tosiaan pauku, yski imusarjaan tms. Muutaman kerran olen nähnyt putken päästä semmoisen "khöh", jolloin painepulssi pullauttaa pakokaasua pyöreän pallon ja taas jatkaa römpötystä. Ei kuitenkaan sillätavalla, kuin vaikkapa palaneen pakoventtiilin kanssa "poksauttaa" terävästi. Se römpötys ei kuulu tosiaan videolla kunnolla, mutta vähän kuin vertaisi italialaista ja amerikkalaista V8:ia. Käyntiääni on erilainen, jenkki römpöttää/röplöttää, italialainen käy tasaisesti pöristen.
Ne 960:t mitä olen ajanut ja kuullut, niin ovat käyneet "silkin pehmeästi" ja pakoputken päässä on ollut tasaisen rauhallinen humina. Tässä on römpötys.

Onko muuten jäähdytysjärjestelmässä erityisemmin painetta, koneen käydessä?
Ja vanhanmallin 960 kun on kyseessä, niin tuskin on suutintukissa venttiiliä mistä voi mitata bensapaineen?
Ei ole. Letkut ovat semmoiset "normaalin kovat" kone kuumana, eikä korkin avaamalla kuulu kuin "tsuh". Pinta ei aaltoile, nestettä ei häviä. Lämpöä ei tosin tyhjäkäynnillä tule sisälle, mutta asia selittynee sillä että tässä on "väärä" termostaatti, joka on liian matala. (vanhan termarin varaosanumeron korvannut termari, joka on sama uudempiin tinakoneisiin ja näihin vanhoihin kutosiin. Tuo ei kuitenkaan sulje kannen etupäässä olevaa "hullunkiertoa" kunnolla, jolloin kennon kautta ei veden kierto ole enään kunnollinen). Voi siellä olla joku tarvikekennokin, tai sitten vain vanha kenno joka ei virtaa kunnolla (vesi kyllä valuu hienosti läpi). Hanan otin pois, auttaa hieman.
Ilmaa ei järjestelmään ilmaannu itsestään tms. Toimii minusta kuten pitää.
Tyhjäkäyntiventtiilin liittimen jos irroittaa, muistaakseni se jättää sen täysin auki = korkeampi tyhjäkäynti siitä syystä.
Oliko jako muuten tarkastettu vaan nokkapyöristä+kampiakselin merkistä?
Melkein tekisi mieli ajella tk-irti. Käy nätimmin tuolloin.
Jako on tarkistettu merkeistä ja tuota nokkapyörien ajoitusta on täällä yksi kaveri alkanut jo epäilemään. Erikoista tässä hieman on se, että tuo käyntirömpötys alkoi yhden reissun aikana. Mitähän se oli, 400km pääosin maantietä ja siitä 50km "vedenajoa" ykkösellä körötellen. Ykskaks alkoi käymään tollai römpöttäen ja käynti humpaten.
406 peugeotin kanssa on käynyt kyllä niin, että kun vaihdoin jotku motonetistä siihen ostetut denson tulpat niin ei käynnistynyt.
Pitkään ihmettelin et ei voi tulpista johtua.. vaihdoin vanhat bosch tulpat ja laakista käyntiin.
Tulppavikakin voi olla mahdollista, mut en siihenkään halua uskoa tuosta kokemuksesta huolimatta.
Asentotunnistimien johdot on häiriösuojattu alunperin.
Kuulostaa aika pahalta jos niitä on menty korjailemaan tinailemalla jostain.. pitäis olla oskilloskooppi että näkisi onko signaaleissa poikkeamia. 
Ja nokan asentotunnistimen niitä triggereitä on ainakin kahdenlaisia. Pieni korkeusero.
Samoin asentotunnistimia on kahdenlaista mallia.
Muuta eroa ei ole kuin että se triggeri on toisessa matalampi ja ainakin toisessa itellä ollut musta muovi sen asentotunnistimen päällä.
Jotenkin en itse noihin tulppiin jaksa uskoa, vaan ennemmin syt. puoliin. Kaikki on tosiaan enempi vähempi huonokuntoisia ja oireet tuntuisivat aina hieman pahenevan kuumalla koneella. Esim. tunnin ajon jälkeen nykii ja nyppii enemmän, kuin vartin ajon jälkeen. Yleensä puolat alkavat oireilemaan nimenomaan kuumana. Parempikuntoiset ovat hankinnassa ja vielä vaiheessa.
Ainakin nuo tunnistimien johdot mitä korjasin, olivat ihan normaalilla johdolla johtosarjalta asti.

Mitä lie piuhoja sitten, kannen takapäässä tulipellissä kaksi "töpseliä". Toinen menee (mielestäni) pakonokan perään, toinen häviää sinne kytkinkopan suunnalle. Johdot olivat siis räpelletty siitä auton johtosarjan ja töpselin väliltä.
Silläpä sitä tämän topikin laitoin pystyyn, kun itellä alkaa ymmärrys loppumaan niillä työkaluilla, mitä käytössä on. Huomenna on tarkoitus mitata IMMu, mistäs nastoista ja minkälaista jännitettä sieltä pitäisi löytyä? En muista enään, eikä haulla heti löytynyt.
Tuossa päivällä tuli käytyä kaupassa, yhteensä 50km maantietä ja 12km taajamaa. Takaisin pihaan päästyäni pyysin isääni seisomaan auton takana ja katsomaan, pölläyttääkö tai haiseeko, jos annan kierroksia. Tyhjäkäynniltä ryntäytys rajoittimelle ei aiheuttanut minkäänlaista pöllyä putken päässä. Sitten taas kun piti hetkenaikaa 4500rpm kierroksia ja sitten polkaisi, pieni ruskea pölähdys tuli putkesta (rikkaalla tai karstaa) ja tuolloin haisi taas muna.
Silloin kun lambdan vaihdoin, niin huomasin etukäyrien olevan todella karstaiset sisäpinnaltaan. Valehtelematta 1-2mm musta pinta oli putkien sisäpinnalla, joten moottori voi olla oikeasti ihan vain tukossa. Hyvin tuo silti jaksaa kulkea, vaikka olisi tukossa, mikä sekään ei oikein käy järkeen. Autohan on siis ollut ensin vanhalla miehellä useamman vuoden ja tuolloin autolla on ajettu vähän. Sitten seisonut viisi vuotta, jonka jälkeen nuori kortin saanut alkanut ajamaan ja räpläilemään, kunnes kuukauden jälkeen ajoi ojaan kylelleen.
Suutintukissa ei ole nippaa jotta voisi mitata paineet ja pumppu huutaa välillä aika raakasti. Miettinyt myös, voisikohan bensapaineet heitellä jos pumppu on väsynyt, mutta ei sen sitten pitäisi jaksaa kyllä kaasu pohjassa vetää mihinkään. Tosin nyt tuli mieleen, voisikohan olla paluulinja tukossa? Tuolloin pumppu työntäisi maksimipainetta kokoajan suuttimille.... Bensalinjoissakin on nimittäin sitä saatanan tero-teippiä...
Suuttimien johtojen irroitus yksi kerrallaan vaikuttaa käyntiin aivan heti, joten tuskin mikään suutin vuotaa.
Jos uskaltaisi, niin raakasti vaan kunnolla tennaria koneelle ja katsoo auttaako mitään, mutta koska tiedän näiden alkupään tinakoneiden olevan hieman herkkiä mm polttamaan venttiileitä, enpä sitä viitsi tehdä.