Ei tarvitse muokata tai moukaroida tunnelia vaikka moottori olisi melkein tulipellissä kiinni.
Mulla on jäykästi suoraan korissa kiinni keskittävä shifteri, ei tule mitään ääntä, tärinää tai korinaa läpi. Moottori on toki myös jämäkästi paikallaan, takatukivarsien puslapesistä tehdyillä kiinnikkeillä.
Hyvä tietää että mahtuu tuo isompikin laatikko muokkaamatta paikoilleen, jotain ruotsin projektikertomusta kattelin niin kyllä ne siinä tunnelia pullisti sivulle ja ylöskin. Muistelen tälläkin foorumilla lukeneeni että jollakin se ei ollut mahtunut vakio tunneliin.
Koriin kiinnitetty keppi, ni kone-lootayhdistelmä ei oikein sais heilua.
Menee vaihdot epätarkoiksi.
Miulla on ite tehty keppiteline ysissä.
Uniball nivel, 16mm pyörötankoa ja 608 laakereita 2kpl+niille holkki ja välitankoon haarukka.
Eli alapää pultilla kiinni.
Moottorintuet diy mallia kans, joissa käytetty bmw puslia.
Ei heilu kone ja vaihdot tosi tarkat + nopeat (suhteellisen lyhyet vaihdevälit)
Joo pitää tutkia asiaa kun laatikon muutostyö on tehty ja pääsee lohkon kanssa sovittaan

Ja kyselin tosiaan tuon Dartonin putkisarjan asennuksesta niin vajaa 900€ maksaa asennus kaikkineen tasohiontoineen ja porauksineen.
Kattoo jos seuraavaan moottoriin laittaisi darttonin kitin, JE männät ja enemin nokat yms, sittenhän tuolle 53 laatikollekkin voi tulla tarvetta

. Nyt ei kerkeä kaikkiin muutoksiin alkaa kun tarkoitus olisi että auto vielä ensi vuoden puolella liikkuisi. Jos sitten seuraavana talvena korin ylimaalaus ja tekniikkaan päivityksiä mitä tarvii, nekin selviää hyvin kun pääsee eka kokoonpanolla vähänkään ajamaan.
Mistäs muutes saa RN kanteen nuita kovia nostimia ostettua? Niitäkin on vissiin useampaa eri korkuista olemassa? Skandixilta en ainakaan löytänyt etes varaosanumeroita.
Joskus oli hyvät sivut missä sai selailtua eri volvomallien varaosalistoja joissa oli räjäytyskuvat varaosanumeroineen, liekkö moisia vielä?