Tässä tarkotus kenenkään tulppa valintaa syyttää edelleenkään. En tiedä onko kirjotus asuni jotenkin sellainen, tarkoitus ei.

Kutosen tulppa on vain pelottavan kuuma (2x tehoilla) viritettävään moottoriin, seiska huomattavasti parempi ja sitä moni käyttääkin.
Sinänsä en nää mitään haittapuolia 8 tulpasta kun toimii jokapäiväisessä ajossa, mutta hehkusytytyksen vaara on pienempi pitkässä kovassa rasituksessa.
Ralliautot tietenkin erikseen, mutta 4K:ssa noustaan 5->8 mutta siellä ajetaankin yli 20km kaasupohjassa.
Jolloin kuumemmat sulaa kirjaimellisesti.
Olenko aivan väärässä, että jos harrastaa esim. mailin vetoja, kannattaa ottaa mielummin yksi kylmempi kun yksi kuumempi. Siellä lämpökuormaa kun ehtii kilometrissä jo tulla aivan eri tavalla kun esim. kadulla.
Ja ei.
En edelleenkään kyseenalaista ketään, sama se ajaa vaikka 5 lämpöarvolla olevalla tulpalla 1000hp vinokonetta. Ei ehkäpä kannata hirveästi kiihdytellä pitkiä matkoja.
