Kyllä ne säädettävänkin merkkaa otteeseen, niinkun Divi kirjoitti:
”Ajoneuvoon on asennettu säädettävä alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä ( ) – ( ) mm takana ( ) – ( ) mm”. Eli alustan papereiden mukainen säätövara.
Mulle katsuri laski "noin" vakioalustan korkeudesta rekkarilapussa näkyvän säätövaran. Eli jos vakiona olisi ollut vaikka 35cm ja oletettava säätövara olisi 0-75mm, niin lappuun tuli navasta kaareen 27,5cm-35cm.
Ja jos pelkää BC:n lappujen hylkäävän, niin tulostaa netistä vaikka KW:n V2:n coilien laput.
E: ja oli vielä noissa trafin teksteissä:
"Korkeussäädettävän alustasarjan sallittu säätövara merkitään rekisteritietoihin"
"Alustasarja saa olla korkeussäädettävä. Muutoskatsastuksessa on syytä huomioida, että monet säädettävät alustasarjat mahdollistavat liikenneministeriön päätöksen raja-arvoja (51mm tai 77mm) isommat muutokset. Sallittujen raja-arvojen mukainen säätövara merkitään katsastuksessa rekisteritietoihin."
Tässä tulee siis vastaan vain pienin sallittu maavara, taikka katsastusmiehen löysempi asenne matalaan autoon.
Toki poliisi voi olla tien päällä eri mieltä maavarasta, vaikka katsuri olisi leiman lappuun suurilla säätövaroilla laittanutkin.