Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 425274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #555 : 11.07.2012, 16:58:03 »
Kiitos kuitenkin kuvista :)

Tuosta takapäästä vielä, mukana ei tullut mitään tuollaista "kaulusta tjt, joka on kahdella pultilla kiinni korissa. Kaiketi vanha osa käy sit tuohon uuteen?

Minkä verranhan tuossa pitää konttia purkaa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #556 : 11.07.2012, 17:00:11 »
niin ja tulikin vielä mieleeni että noissa D2:n säätöohjeissa mainittiin että takana iskarin liukuputkesta kuuluisi 1/3 olla iskarin sisällä ja 2/3 ulkona kun auto on laskettuna maahan, jotta epämääräisiä kolinoita ei kuuluisi kun jousitus tekee taikojaan  :o

P.S toi takajousen esijännityksen/korkeudensäätö osassa on aika vähännäköisesti noita kierteitä  ???
tässä verrokkina d2:


ja korkeus tolla asetuksella:


Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #557 : 11.07.2012, 17:02:14 »
Kiitos kuitenkin kuvista :)

Tuosta takapäästä vielä, mukana ei tullut mitään tuollaista "kaulusta tjt, joka on kahdella pultilla kiinni korissa. Kaiketi vanha osa käy sit tuohon uuteen?

Minkä verranhan tuossa pitää konttia purkaa?

Joo meni ainakin mulla ihan bolt-on siihen vanhaan kaulukseen  :hello: Ja mulla piti purkaa kaikki "lattiapaneelit" kontista veks ja kaataa penkit että työskentely oli vähän helpompaa  :pomo: ja mulle sanoivat d2:lta että toi takajousen säätö ei oo ihan suoraan verrattavissa madallukseen. että jos esim. laskisin nyt jousta sentin niin perä laskisi todellisuudessa n1,5 cm :)
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012, 17:04:48 kirjoittanut JoonasH »

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #558 : 11.07.2012, 20:04:05 »
niin ja tulikin vielä mieleeni että noissa D2:n säätöohjeissa mainittiin että takana iskarin liukuputkesta kuuluisi 1/3 olla iskarin sisällä ja 2/3 ulkona kun auto on laskettuna maahan, jotta epämääräisiä kolinoita ei kuuluisi kun jousitus tekee taikojaan  :o

Joo, jotain tuon tyylistä on näissäkin suositus. Sikäli mikäli ohjeista ymmärsin mitään.

Lainaus
P.S toi takajousen esijännityksen/korkeudensäätö osassa on aika vähännäköisesti noita kierteitä  ???

Joo, takajousessa ei hirmuisesti ole säätövaraa, ehkä 25-30mm max. Mut iskarissa toki sitten on, mutta sitä ihmettelen että miten iskarilla muka säädetään alustan korkeutta...

Tuli mieleen pohjaanlyöntikumeista, joku kirjoitteli alustatopicissa että auto makaa niiden päällä. Kuinka paksut ne on, kuinka paljon niitä kärsii ottaa pois jotta saa auton kunnolla madallettua?

EDIT: miksi korjausopas ilmoittaa että taakse kun vaihtaa iskarit ja jouset niin edestä pitää irroittaa ensin jarrusatula?
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012, 21:02:26 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #559 : 12.07.2012, 08:05:31 »
EDIT: miksi korjausopas ilmoittaa että taakse kun vaihtaa iskarit ja jouset niin edestä pitää irroittaa ensin jarrusatula?

edestä = pois tieltä...? ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #560 : 12.07.2012, 08:26:07 »
Kyllä, pois tieltä. Onko siellä muka niin ahdasta?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #561 : 12.07.2012, 08:43:32 »
Kyllä, pois tieltä. Onko siellä muka niin ahdasta?

Vai olisko ajateltu sitä ettei koko ripustus jää roikkumaan jarruletkun varaan...?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #562 : 12.07.2012, 09:34:39 »
Tuli mieleen pohjaanlyöntikumeista, joku kirjoitteli alustatopicissa että auto makaa niiden päällä. Kuinka paksut ne on, kuinka paljon niitä kärsii ottaa pois jotta saa auton kunnolla madallettua?

Sun pitää ensin määritellä 'kunnolla madallettu'.

Tuollaisen näköinen, jotain 4cm halkaisia ja 5-6cm korkea.
Fiesta -no- boost

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #563 : 12.07.2012, 10:15:30 »
No kuka se nyt puheli että oli madaltanut AWD:tä sen 8cm, ja hänellä taisi olla kori pohjaanlyöntikumien varassa. Eli jos FWD:tä madaltaa sen 40-50mm niin ollaan varmaan samoilla korkeuksilla? Ja ainakin tässä vaiheessa tuntuu että alemmas pitäs päästä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #564 : 12.07.2012, 10:34:58 »
Etuvetoset vehkeetkin käy makaamaan takaa noiden kumien päälle isommalla madalluksella.
Itselläni oli 1cm matkaa tuohon ja kyllä se säännöllisesti kiinni otti.
volvo V70 2001

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #565 : 12.07.2012, 10:46:35 »
Näin eilen V70 T5 jota oli sopivasti madallettu niin siinäkin oli takapyörissä camberia, jonkin verran ainakin.
Voisi kuvilla, että sama toimii S60:sen osalta eli tontitat auton poh.kumeihin kiinni, vanteita ulospäin 40mm niin on kaaret rullalla.  O0

Ei niistä välttämättä tarvitse ottaa yhtään pois. Hyvin todennäköisesti olet tyytyväinen korkeuteen.
Voisit tietysti olla edelläkävijä, ottaa kumit pois tai kumeista pois, katsoa miltä näyttää ja miten toimii.
Fiesta -no- boost

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #566 : 12.07.2012, 11:01:06 »
Voisit tietysti olla edelläkävijä, ottaa kumit pois tai kumeista pois, katsoa miltä näyttää ja miten toimii.

Kyllä mä vähän tällasta suunnittelin. En ole nähnyt yhtään vähänkään reilummin madallettua S60:stä, tekee mieli kokeilla. Sit vaan käy sisäloksut ahdistaan kun alkaa stancea hakemaan.

Vois vaihtaa samaan konkurssiin uudet koiranluut eteen. Mitä ne maksaa Sinisellä?

Edit: onko noi kumit niin sanotusti vastakkain, vai onko kumi vasten koria? Jos ensimmäinen vaihtoehto, sekin ehkä riittäs että ottaa toisen pois.

Mitenhän lie käy sitten vetareiden kanssa, kuinkahan ne sitten alkaa kulumaan? Ajotyyli tosin on rauhallinen, mutta jos kulma on väärä ja aikaa tarpeeksi niin kuluuhan ne.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 11:37:07 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #567 : 12.07.2012, 12:19:42 »
Edit: onko noi kumit niin sanotusti vastakkain, vai onko kumi vasten koria? Jos ensimmäinen vaihtoehto, sekin ehkä riittäs että ottaa toisen pois.

Yks per puoli.
Kumi on kiinni 'alusta rakententeessa' (tukivarsi/akseli?) leveästä päästä, joku varmaan tietää tarkemman osan. Tössähtää korissa olevaan stoppariin.
Tuossa kuvassa olevat kumit mutta ovat ylösalaisin sitten, kun ovat kiinni. Pyöreä pallopää tössähtää koriin, kun ottaa kiinni.

E: Kuvakin löyty, 19 pitäis olla.


Käy kurkkaamas takapyörän kohdalta, näkyy aika hyvin. Varmaan juuri renkaan takana sulla joten vanteen välistä.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 12:38:47 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #568 : 12.07.2012, 19:00:30 »
Hyvä, kiitos kuvasta, se on hyvin informatiivinen ja auttaa tässä hankkeessa. Miten on muuten, pitääkö toi osa #8 ottaa irti, vai saako siitä irti (helposti) iskarin yläpään mutterin? Näyttää olevan aika syvässä kolossa tuossa?

Kävin Sinisellä kysymässä koiranluiden hintaa, 176eur/pari, jostain syystä jätin ne sinne liikkeeseen. Laitoin Motonetistä tilaukseen alkuperäislaatua vastaavat (niin se sano) koiranluut hintaan 60eur/pari. Melko kallista.

Lauantaina alkaa asennus, koiranluut jää ensi viikolle, ne ei kerkee tähän ensi aaltoon. Kuitenkin säätöhommia on pitkin ensi viikkoa, joten koiranluut menee siinä sivussa. Olen jo katsonut itselle "työtilan" tuosta parkkikselta, toivotaan poutakelejä ;)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 20:20:40 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #569 : 12.07.2012, 20:15:58 »
Hyvä, kiitos kuvasta, se on hyvin informatiivinen ja auttaa tässä hankkeessa. Miten on muuten, pitääkö toi osa #8 ottaa irti, vai saako siitä irti (helposti) iskarin yläpään pultin? Näyttää olevan aika syvässä kolossa tuossa?
Ei tarvitse, tämähän pitäisi olla samanlainen v70:n kanssa. Iskarin alapää ensin irti, sitten yläpään mutsku ja iskari tippuu tonttiin.

Etupäästäkin oli jotain puhetta, jarrusatulaa ei tarvii ottaa irti, varaat vaan nippusiteitä että saat ripustettua pyörännavan ja eikun tolppa vaihtoon  :)

Edit: Itse siis ripustin tuonne jarruputken/abs-anturin kiinnikkeeseen nippareilla, näkyy vetarin takana:

http://s89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/V70N/?action=view&current=2012-06-09112853.jpg
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 20:22:26 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron