Joo hihnan kunto kyllä epäilyttää, ja onko ollut kuitenkaan riittävän kireällä..
2mm lasketulla kannella kiristin pohjaa, ja hihna jää löysälle -> ladan hihna ja joutuu vähä modaamaa kiristintä ettei ole niin vaikeaa hihnan asennus, tai sit pitäis vielä puol milliä lisää ottaa kannen tasopinnasta.
Jousi määrittää sen kireyden käytännössä, mut voi olla että jää lasketun kannen + mahdollisesti väsyneen jousen kanssa löysän puoleiseksi.
Jos se hihna oikeesti on kunnossa, ja sopivan tiukalla, niin ei kyllä pitäisi hypätä.
Ennemmin lähtee näköjään hampaat kävelemään nimimerkillä kokemusta on (1syl imuventtiili leikkas kiinni)

Otat venttiilikopan irti ja pyörittelet konetta, niin jos joku paininkuppi jää muita alemmas niin todennäköisesti venttiili menny kieroks.
Jaon pystyy kyllä tarkistamaan nopeasti, kun otat nokkapyörän kohdalla olevan muovin irti ja kampiakselin ajoitusmerkit näet hihnapyörästä sekä jakopään muovista (0 kohta, mikä on erikseen; se missä enemmän viivoja/numeroita on ennakon mittausta varten).
Nokkapyörässä piste ja sen taustamuovissa semmonen hahlo.