Futurez  Kulkukoira

Vaihelaatikon asennus 745

  • 6 Vastauksia
  • 1857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vaihelaatikon asennus 745
« : 22.10.2011, 13:03:09 »
 :tickedoff: perkele että pitää olla hankala nostaa paikoilleen.onko mahdollista että purkas vaihekepin ja tukiraudat ja laittas viimisenä paikolleen?
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #1 : 22.10.2011, 13:05:48 »
irrota moottoria sen verran että saat kevitettyä sitä etupäästä niin saat enemmän tilaa...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #2 : 22.10.2011, 13:34:35 »
moottori nyt kun lootan irrotti niin ihan tulipeltiä vasten kallellaan.
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #3 : 22.10.2011, 14:12:00 »
Eikö muka mene pelkästään vaihdekeppi irroittaen paikalleen? Kepin alapäästä tappi pois, on lukittu kuusiokololla suoraa alhaalta päin, ja kepin kannatinraudasta pakkilukko ja ylin rinkula pois niin keppi nousee irti.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #4 : 22.10.2011, 14:22:56 »
Itse oon aina ottanut vaan auton sisältä käsin sen kepin varressa olevan putkisokan irti, nypännyt kepin pois (se "juurihan" sinne sillon vielä jää, mutta saa edes vähän lyhyemmäksi kepin), kehykset tietysti irti ja sitten vaan laatikko pois. paikalleen sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Ikinä ei ole ongelmia ollut asennuksen suhteen siltä osin, edes yksin asentaessa. Siis sekä bensa- että dieselkoneisissa toiminut.

nämä siis m46 ja m90 laatikoilla.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

hevonen

  • Vieras
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #5 : 22.10.2011, 15:03:17 »
Nojuu. Eihän sitä keppiä tarvii irroittaa. Alta vaan se lukkorengas pihdeillä pois ja takasin kun loota on taas paikoillaan.
Ihan niinkuin Atai selosti mutta unohda se "kepin kannatinraudasta pakkilukko ja ylin rinkula pois niin keppi nousee irti."
Et kai sä keppiä ole vaihtamassa?

Kun sulla on tiltattu se kone jo kallelleen niin loota vaan kiinni koneeseen ja sitten nostat lootaa niin että se kepin tukirauta nousee tarpeeksi ylös ja runttaat sen
 
 Paikalleen.

Näin mä näkisin tän homman. Tietenkin saa purkaa kaikkea ylimääräistä jos haluaa askarrella.

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: Vaihelaatikon asennus 745
« Vastaus #6 : 22.10.2011, 19:09:43 »
Lodju tunkattu paikoilleen.Meni kuin menikin ilman kepin purkamista.Se putkisokka vain pois eli tynkä paikollaan.
Levy keskitettiin silmällä  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 22.10.2011, 19:38:21 kirjoittanut rallivatanen »
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

 

KL-varaosat  Race.fi