"Huollossa voi sanoa ettei saa päivittää niin ei se viriohjelma häviä. Ei kai se takuuta vie muulta kuin jos Ecu hajoaa, mikä ei ole ollenkaan yleistä".
En ole kovinkaan syvällisesti perehtynyt 90-sarjan sielunelämään, mutta jo -17 mallisessa kerrotaan omistajalle, että auto kerää dataa ja toimittaa sitä valmistajalle. Tätä dataahan nyt havittelevat vakuuttajatkin. Valistunut veikkaus on, että tehonlisäykset kantautuvat myös "pääkonttoriin" muun tiedon mukana.
Vaimolla on kakkoskulkineessa BSR:n PPC-optimointi, ja palautan auton vakioksi ennen vuosihuoltoa&katsastusta. En ole kysynyt asiaa huoltomieheltä, mutta muistaakseni BSR kertoi muutosten näkyvän huollon TechII näytöllä.
Omamekaanikko kertoi huolto-ohjelmaan kuuluvasta päivityksestä, jossa autoon asennetaan veloituksetta tuoreimmat versiot ohjelmistosta. "Ei saa päivittää" -ohje ei oikein sovi näihin uudempiin malleihin. Viime huollon päivityksessä esimerkiksi holhousta vähän helpotettiin, nyt postilaatikolta pääsee liikkeelle ilman keplottelua turvavyö auki ja Pilot Assistin toiminnassakin oli hienosäätöä. Seuraavassa päivityksessä tulee ainakin lisää törmäilyn estoja eikä auto vielä muutenkaan ole ihan valmis -mahtaako koskaan valmistuakaan.
Takuun umpeuduttua isot valmistajat (BSR, Rica etc) helposti sujuvine päivityksineen saattavatkin olla tehostajille ykkösvaihtoehto, ellei Polestarin tarjonta tyydytä.
On se vaan hienoa, ettei hyvää autoa ole pilattu 7 vuoden korealaistakuulla
