Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2,4t aut. 2001 Nykii pintakaasulla/yliherkkä kaasupoljin.

  • 8 Vastauksia
  • 2078 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannemki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Mikähän mahtaa olla ongelma tällä kertaa?

Kylmänä kun lähtee ajamaan niin nykii cruisella ja pintakaasulla, pahin 80-100 km/h, alamäissä ja tasaisella.
Jos kiihdyttää tai on ylämäkeä ei nyi.

Liikeellelähdössä tuntuu kaasupoljin tuntuu liian hätäiseltä ja muutenkin ajon aikana kun painaa vaan hiukan kaasua kierrokset hyppää todella nopeasti 200-300 rpm ylöspäin, reilummin kun polkee ei ongelmaa.

Muuten käy ja kulkee hyvin ja tietokone näyttää kulutukseksi 9-10 l/100 km, eli ihan normaali kulutus.

Joskus auttaa kun sammuttaa auton lämpimänä ja odottaa hetken,  nykiminen saattaa loppua kokonaan, joskus vain lievenee.

Kelillä ja lämpötilalla ei vaikutusta, aiemmin teki tätä satunnaisesti, nyt joka kerta kylmänä liikkeelle lähtiessä.

Vikavaloja ei pala

Koitin hakua, mutta lähes aina ongelma ollut kaasuläppäkotelo.

Mutta kyseiseen autoon kaasuläppäkotelo vaihdettu ja ohjelmoitu keväällä 2019 Keskusautohallissa.
Ei kai voi olla jo mennyt rikki?

Luulisi, että saa bensaa ja kipinä tulee koska muuten käy kiihtyy kulkee hyvin.

Voiko ilmamassamittari/ilmavuoto, tulpat tai puolat tehdä tuota että pätkii vain pintakaasulla?

Tietty kun veisi Keskusautohalliin, mutta maksaa taas toista sataa kun laittavat johdon päähän, ei viitsisi enää hirveästi laittaa rahaa kun keväinen remppakin maksoi yli 900€ ja mittarissakin jo  ~455tkm ☹️
« Viimeksi muokattu: 14.12.2019, 14:33:55 kirjoittanut jannemki »

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Ajokilometreistä huolimatta kävisin ensin luetuttamassa vikakoodit. Pidemmän päälle tulee kuitenkin halvemmaksi, kuin ruveta vaihtamaan osia arvausten perusteella.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Hi
Kyllähän ne vikakoodit kanattaa luetuttaa,ja mielummin merkkiliikkeen vehkeillä,mikä
on kyllä turhan kalliiksi hinnoiteltu.
Viestistäsi ei ilmene kärryn vuosimalli,,,jos siinä on Mgnetimarellin kaasuläppäkotelo
ja se on ostettu ja vaihdettu merkkiliikkeessä niin siinä on takuu jos se on rikki.
Onko tuo kaasupolkimen herkkyys ollut aikaisemmin vai onko se tullut tämän nykimis-
vian yhteydessä?
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa jannemki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Joo unohtui mainita, korjattu otsikkoon vm 2001 on.
Yliherkkä kaasupoljin on tullut nykimisen yhteydessä, mutta välillä kun se sammuttaminen auttaa siihen niin silloin kaasupoljinkin on normaali.

Erityisen herkältä kaasupoljin tuntuu välillä 1500-2000 rpm silloin kun oireilee.

Kyllä se varmaan kannattaa johdon päähän viedä, että vika selviää ennen sitä viimeistä nykäisyä  ;D

Harmittaa vaan kun keväällä maksoi sen reilu 900€ ja nyt taas temppuilee.
Ei kai tässä muutakaan ole tehtävissä.

Ennen remonttia hävisi tyhjäkäynti täysin ja oli myös nykimisoireita, harvoin kylläkin.

Kesän pelasi hyvin, syksyllä oli satunnaista oireilua, nyt päivittäistä
« Viimeksi muokattu: 14.12.2019, 14:53:38 kirjoittanut jannemki »

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Joo unohtui mainita, korjattu otsikkoon vm 2001 on.
Yliherkkä kaasupoljin on tullut nykimisen yhteydessä, mutta välillä kun se sammuttaminen auttaa siihen niin silloin kaasupoljinkin on normaali.

Erityisen herkältä kaasupoljin tuntuu välillä 1500-2000 rpm silloin kun oireilee.

Kyllä se varmaan kannattaa johdon päähän viedä, että vika selviää ennen sitä viimeistä nykäisyä  ;D

Harmittaa vaan kun keväällä maksoi sen reilu 900€ ja nyt taas temppuilee.
Ei kai tässä muutakaan ole tehtävissä.

Ennen remonttia hävisi tyhjäkäynti täysin ja oli myös nykimisoireita, harvoin kylläkin.

Kesän pelasi hyvin, syksyllä oli satunnaista oireilua, nyt päivittäistä


Hei taas

Tuossa vuosimallissa on Mgnetimarellin kaasuläppä ja uusia ei valmisteta vaan markkinoilla olevat "uudet" ovat tehdaskorjattuja,niissäkin voi ilmetä vikoja yllättäen
,,,voihan tuo vika olla aivan muuallakin,esim ilmamäärämittarin tunnistin on likainen eikä anna oikeaa arvoa tai imusarjan alipainetunnistim on pois pelistä osittain alipainevuodon vuoksi ( tarkista letkun kunto).

mutta niinkuin sanottu niin vikakoodit lukuun !
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Sebastian1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
Ota imm piuha irti ja kokeile mitä tekee.
V40 R-Design & VW GOLF & F20 LCI Xdrive & Peugeot 205

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3210
  • www.vrcf.fi
Jos ajelet Kaarinassa päin niin poikkea käymään niin lukaistaan koodit.

Poissa jannemki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Jos ajelet Kaarinassa päin niin poikkea käymään niin lukaistaan koodit.
Kiitos tarjouksesta, nyt on sen verran menoa ettei ehdi, täytyy katsella joulun jälkeen.

Nyt ilmeni uusi oire, kun kylmänä käynnistää röpöttää eikä käy kaikilla pytyillä, kun hiukan kaasuttelee (muutaman kerran 2000-3000rpm) rupeaa käymään kunnolla.
Tulpat tai puolat?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3210
  • www.vrcf.fi
Vidan nokassa se todennäköisesti selviää, muuten menee arvailuksi. Mahdolliset ilmavuodot olis hyvä testata ja ilmeisesti suodattimet on tsekattu / vaihdettu ?

 

Elekma  Autoracing