Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja

  • 7 Vastauksia
  • 1705 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rikku

  • Vieras
740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« : 18.12.2019, 20:01:22 »
Elikkä potilaalla seuraavat oireet:
-lamda valo palaa
-tyhjäkäynti seilaa n.500 rpm kohdilla, välillä normaalissakin arvossa. Joskus ei pysy startin jälkeen käynnissä ilman kaasua
-tasaista nopeutta ajaessa n.40 km/h auto nykii hieman, kuitenkin kiihdyttäessä tätä ei huomaa
-tuntuisi ettei oikein jaksa vetää alhaisilta kierroksilta, joskus nykäisee rajummin jos näin tekee

Antaa seuraavat vikakoodit: 
1-1-3 Lambda-anturi/liian rikas tai laiha seos (vaihtoehtoinen koodi)
2-2-1 Seos liian laiha osakuormalla
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)

Muuta kokeiltua:
-imm jännite 3. pinnistä tyhjäkäynnillä 2.11V
-reistanssi pinnien 2 ja 3 välistä oli ohjearvon sisällä (2.5 ohm -> 4.0 ohm)
-imm irroitus huonotaa tyhjäkäyntiä reilusti, meinaa sammua
-imuvuotoa etsitty, mutten ole löytänyt

Lisäksi viikko sitten huomasin yhden tulpan olevan muita valkoisempi, mutta en ole vielä vaihtanut niitä. Voiko johtua sytkäonglemista vai lamda/imm?


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #1 : 18.12.2019, 20:17:13 »
Oliko minkä pytyn tulppa?

Imusarjan tiiviste voi pullahtaa/rikkoutua. Yleensä ollut 3 tai 4 pytyn luota.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Rikku

  • Vieras
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #2 : 18.12.2019, 20:18:11 »
Muistaakseni oli 4. pytystä eli sopisi tuohon arvaukseen, entä kuinka mahdollinen olisi suutin vika tai sytkävika?
« Viimeksi muokattu: 18.12.2019, 20:21:45 kirjoittanut Rikku »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #3 : 18.12.2019, 20:22:38 »
Muistaakseni oli 4. pytystä eli sopisi tuohon arvaukseen, entä kuinka mahdollinen olisi suutin vika tai sytkävika?

Yleensä sen imusarjan tiivisteen näkee jos pullahtanut (alareuna yleensä), mutta ei aina. Jos suihkit sinne cleaneria tai vastaavaa ja vaikuttaa käyntiin on imuvuotoa siellä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Rikku

  • Vieras
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #4 : 18.12.2019, 20:30:06 »
Kävin juuri koittamassa cleaneria imusarjan juureen, eikä vaikuttanut mitenkään. Kokeilen vielä huomenna uudelleen jos saisi paremmin sinne alapuolelle suihkittua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #5 : 18.12.2019, 20:34:13 »
Kävin juuri koittamassa cleaneria imusarjan juureen, eikä vaikuttanut mitenkään. Kokeilen vielä huomenna uudelleen jos saisi paremmin sinne alapuolelle suihkittua.

Yks mikä voi aiheuttaa käyntiongelmia ja tulpan vaaleutta on kansipahvin vesivuoto. Yleensä oireillut paisarin korkki auki kattellen paisariin kylmästä kuumaan, ei ehjällä pahvilla tule yhtään kuplaa paisariin. Voi korottaa kierroksia niin tartte odottaa varttia.  :D

Tosin vettä pitäisi hävitä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Rikku

  • Vieras
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #6 : 18.12.2019, 20:55:16 »
Juuri vaihoin jakopään ja vesipumpumpun eikä nyt parin tankillisen aikana oo vettä hävinny, ja mitä oon seurannu välullä korkki auki niin ei ilmakupliakaan ole näkynyt :-\

Edellisessä B200F oli vastaavia käynti ja ajo onkelmia muttei sytyttänyt lamda valoa koskaan...

Mainitaan vielä että olen auton omistamut parisen viikkoa eli ei tietoa kuinka pitkään ongelmia on ollut eikä tulppien iästäkään. Voisin ne tulpat huomenna vaihdella uusiin.

« Viimeksi muokattu: 18.12.2019, 21:08:51 kirjoittanut Rikku »

Rikku

  • Vieras
Vs: 740 vm.1990 B230F IMM vikakoodeja
« Vastaus #7 : 19.12.2019, 20:45:00 »
Sain tulpat vaihettua ja loppujenlopuksi ne olivat kaikki suht saman värisiä, vähän vaaleita. Uusilla tulpilla tyhjäkäynnin seilaus  parani vähän, mutta muuten kaikki edellämainitut viat löytyy. Mitä sitten kokeilisi? Kaverilta saan varmaan parin päivän päästä toimivam immun lainaan niin näkee jos auttasi.

 

KL-varaosat  Race.fi