
Testimielessä otin ahtopaineensäätimeltä alipaineletkun (keltainen, ohjausletku), et mitä tapahtuu.
Pitää kattoa myöhemmin paljonko ne ahdot on mappi anturin mukaan nyt.. letku kiinni 0,4-0,47bar ahdot (vähän hitaasti päivittää livedataa tommonen bluetoothilla toimiva obd palikka).
Ei mennyt vikatilaan, tai muitakaan ongelmia ilmennyt.
Ilmeisesti hukkaportti aukeaa muutenkin ainakin tässä yksilössä, ettei ahdot pääse paljoo korkeammalle nousemaan.
Ainakin vetää selvästi pirteämmin. Vääntökäppyrä kun lähtee laskuun, niin hymykin hyytyy samaan tahtiin.

Joko pakopesä menee tukkoon (pakopaineet, tai esim. tukkoinen katti tms.) tai ahdot romahtaa n. 4200...4300rpm jälkeen. Näin voisi tulkita käppyrän perusteella.. voi toki vaikuttaa nyt vaparitulkinnat asiassa.

Vähän harmillista, kun ei tuo automaatti anna pakko 3 vaihteella ottaa vetoa esim. 2000rpm-> täydellä kaasulla.
Kickdownilla heittää silti pienemmän sisään.
Tuo tosiaan siis 3. vaihteella, eli kuormitusta tulee sopivasti ja vedon pituus 3000-6500rpm n. 12s.
Ahdot <0,5bar, niin 3000-6000rpm = 14s
14t pääsee jo 230-240hv tasoille.
14T voisi auttaa nimenomaan reilummilla kierroksilla?
Jos sen huipputehon sais tuonne vaikka 6000rpm, niin silloin 250hp vois olla mahdollista ilman suurta pyttyjen halkeamisriskiä.
Eiköhän tää lähde lapasista, ja kohta jo tehotavoitetta asettamassa.
Seuraavaks sit kannentiiviste->kansi pois ja viimeistään siinä vaiheessa homma lähti lapasista.

Edit: 0,87bar ahtoja ja siinä n. 4000rpm kohdalla lähtee laskemaan