Laittaa narut vanhoihin vaijereihin kiinni ja vetää niillä uudet paikalleen ei tarvii niin paljoa purkaa. Tossa on maksimi mitä pitää korkeintaan purkaa https://www.youtube.com/watch?v=FTLZuz70nEk
Mulla viimeks parissa katsastuksessa toinen jarru toimi myöhemmin kuin toinen sanoi katsuri, nyt uudet kengät ja säätöpalat niin käkkäri tasapainossa
Oho! Olihan tehty videossa tiedettä vaijerien vaihdosta.
Ei se ihan noin vaikeaa ole, että auto pitäisi atomeiksi purkaa.
Vaihdoin vaijerit, kengät ja hilut autokatoksessa, peruutin auton vain ajoramppien päälle. Keskikonsolia sen verran irti, että saa nostettua takaosaa noin puolimetriä ylös, että vaijerin päät ja ruuvit näkyy. En muista enää laitoinko edes narua helpottamaan uuden paikalleen vetoa, se on kyllä hyvä idea. Vain toista vaijeria en vaihtaisi, samalla ne laittaa sinne molemmat puolet ja samoin kengät ja jouset molemmin puolin, niin ei tarvi herkistellä jatkuvasti. Ei nuo osat niin paljoa kustanna. Ja toiselle puolelle tosiaan se säädettävä tanko kenkien väliin, niin saa säädöt helposti tasan. Yksi helpoimpia hommia, vaikka en jatkuvasti näpit rasvassa autoa ruuvaakaan.

Se tuli opittua, että niillä Motonetin halpis kengillä pärjäsi just vuoden - tai siis yhden leiman. Ne on pehmeät kuin purukumi. Ei tarvinnut yrittää niillä toiselle leimalle. Viimeksi laitoin ne "oem-laatua" olevat. Näky olevan ainakin keväällä Brembron kengät. Oli ihan eri tuntuiset jo kädessä, pinta kova/jämäkkä, eikä ihan pehmeää hötöä. Katsuri tuumas, ettei muista äkkiseltään noin hyviä jarruja Volvossa. No, voi olla katsurin muistikin hatara.
