Kulkukoira  Proturbo

D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla

  • 27 Vastauksia
  • 6229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« : 01.01.2020, 17:40:54 »
Eli volvo täristää ku nostaa kytkimen tuntumaa ja sen jälkeen ylhäälläkin kun ajaa matalilla kierroksilla. Oakittaessa oikeen ärsyttävää ku ahtaasta tilasta huljaa öeruuttelee.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5563
  • Volvo V70
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #1 : 01.01.2020, 18:55:42 »
Jos manuaali, niin kaksoismassapyörä/kytkin..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #2 : 01.01.2020, 19:49:53 »
Joo tätä kanssa mietin siihenki varmistusta halusin. Tärrää meinaa ilkeesti. Onhan se jo ajettukki 700tkm ;D

Niin ja vähänki ku laittaa enemmän kierroksia niin on tasasta kyytiä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2020, 20:01:11 kirjoittanut Romppa12 »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3446
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #3 : 01.01.2020, 21:10:11 »
Kaksoismassa kaput. Varmaan ääntelee?

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #4 : 02.01.2020, 01:17:06 »
Joku siellä helidee ja rallattaa en tiiä sit onko pakoputken lämpörauta taikks sit vauhtipyörä.

Loppuuko tuo vauhtipyörän helisy sitte ku laittaa vähän kierroksia? Meinaa tuo ääni loppuu täytyyli kuunnella paremmin.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3446
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #5 : 02.01.2020, 01:36:06 »
Kyllä se vauhtipyörä siellä ääntä pitää erittäin suurella todennäköisyydellä. Kannattaa ruveta remonttiin mahdollisimman pian, en usko että tuo matalien kierroksien tärinä on kovin terveellistä voimansiirrolle.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #6 : 02.01.2020, 04:04:19 »
Yleisin oire on rallatus tyhjäkäynnillä joka hiljenee kun painaa kytkimen pohjaan.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #7 : 02.01.2020, 05:33:19 »
Itselläni tekee kans tota tärinää ja veikkaisin omassani kumityynyjä, varsinkin moottorin ylimmäistä.
Oma kumminkin D5 ja 15tkm vaihdettu uusi kaksoismassa vauhtipyörä.
Tarkista ne kaikki kumityynyt nyt ensin kunnolla.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #8 : 02.01.2020, 13:00:29 »
Kokeile ilmanputsarilta moottorin kannatin tyynyille lähtevän kumiputken alipainetiiveyttä. Sen pitäisi tyhjäkäynnillä imeä tyynyihin alipaineen - ja pitää se. Eli ei saa vuotaa, vaan on pidettävä alipaine.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #9 : 03.01.2020, 03:53:36 »
Joo kesällä vihdettu 2 koneen kannatinta. Ylempihän sillä TAAS on väljä. Auto siis ei oo mulla juuri ollenkaa vaan tutun auto jota laitellu. Se tärisee tyhjäkäynnilläkin reippaasti. Ja ei ääni hiöjene kun kytkintä painaa eli siellä taita kaikki olla kunnossa.

Eli kuinka nuo alipaine tyynyt siis toimii? Tyhjäkätnnillä kovat vai löysät?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6457
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #10 : 06.01.2020, 10:46:19 »
Tyhjäkäynnillä pitäisi alipaineen imeä ne löysiksi
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #11 : 07.01.2020, 08:31:28 »
Aaa oon sins ymmärtäny nuo toisten päi  ;D eli jos tyhjäkäynnillä täristää boi olla alipaineessa vikaa taikka tyynyissä. Eli alipsine imee ne alle 1500 kierroksessa löysäks? Ja siitä ne sit jäykistyy kun alipaineen kulku suljetaan?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1729
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #12 : 07.01.2020, 09:13:54 »
Jep  :)
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #13 : 10.01.2020, 08:52:14 »
Okei  :)

Poissa Romppa12

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 v70 mk2 tärinä matalilla kierroksilla
« Vastaus #14 : 21.03.2020, 23:45:38 »
Volvon tärinä senku pahentuu. Tyhjäkäynnillä resenoi kaikki muovit sisällä jo kun kauhea tärinä. Yritetty paikantaa vikaa, mutta tuloksetta.

Missä kaikkialla on moottorin tuennat? Äsken yritin vilkasta onko taka osassa tuentaa mutta en äkkiseltään nähnyt kun takimmaisen alipainetyynyn. Tosiaan nyt vaihdettu jakopään puoleinen tuki, etummainen tuki ja ylätuki. Alipainetyynyihin ei ole vieläkään koskettu.

Niin ja jyrisee nyt tyhjäkäynnillä kunnolla. Sivuääniä ei sen paremmin kuulu. Jyristää lämpimällä koneella vielä pahemmin. Pysähtyessä esim liikenne valoihin niin kamala jyrinä ja tuntuu et sisustan muovit lähtis jo irti ku tärrää sen verran paljon. Eli kylmänä ei niin paha mutta kuumana tosi paha.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2020, 00:11:17 kirjoittanut Romppa12 »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo