

Siinä nyt oma näkemys. Johdot puuttuu kuvista, mutta sielläpä nekin nyt on.
Kiertosuunta on lämmönvaihtimeen päin, eli eikös autokin tuossa kohtaa kierrätä samaan suuntaan?
Hei
Oheisessa kuvassa TT-Thermon asennustapa on moottorin kiertoa vastaan eli TT-Thermon pumppu työntää nyt öljynlauhduttimeen päin ja imupää ottaa moottorin suuntaan olevasta paluuletkusta kun optimi olisi asentaa moottorin jäähdytyskierron mukaisesti.
Kuvassa vasemmalla puolella öljypohjassa kiinni olevan öljynlauhduttimen vasemman puoleinen letku (jossa TT-Thermo on kiinni) on moottorille palaava letku. Öljynlauhduttimessa oikean puoleinen jossa pieni metallinen käyrä jatkos on moottorilta saapuva.
Optimi asennus olisi hyvä tehdä kiertosuunnan mukaisesti ja siten, että TT-Thermon ulostulo ohjaisi suoraan moottorin jäähdytysjärjestelmän jakeluputkiston suuntaan jolloin lämmittää tasaisesti koko moottorin eli käytännössä kikkailemalla vaihtaisi TT-Thermossa kiinni olevat putket toisin päin.