Volvon awd-kiertueella testattu. Autona V60 T8.
Ihmetystä herätti hybridi-tilassa töksähtämällä mukaan kytkeytyvä etuveto. Varsinkin kun autolla lähti liikkeelle reippaammin ja liukkaalla Volvo tarjosi perää rinnalle (kitkat jäisellä tiellä) kierrokset nousi ja auto päätti ottaa etuvedon avuksi.
No takavedolla kun auto on pienessä peräluisussa teet vastaohjauksen automaattisesti, niin hätä tulee kun etuveto tulee mukaan ja sitten lähdetäänkin ratin osoittamaan suuntaan. Sitten onkin ohjaamo täynnä käsiä.
Kokeilin tätä kolme kertaa samalla suoralla ja ei oikein vakuuttanut tämä ominaisuus.
Toki tästäkin ongelmasta pääsee kun pitää liukkaalla jatkuvan nelivedon päällä, mutta silloin hybridin hyödyt ei toteudu.
Eikä premiummerkillä saisi tämmöisiä töksäytyksiä voimansiirrosta tulla.
Onko muilla samoja havaintoja??