Tämän mallin cem-yksiköissä on ko. vikaa tullut vastaan. Muitakin oireita on ollut. Tällä hetkellä itsellä on työn alla, miten käytetyn toimivan saisi ohjelmoitua uudelleen toiseen autoon.
Volvon ingenjöörit on valitettavasti lisänneet vaikeusastetta melko paljon. Etenee pienin askelin ja valitettavan suurin panostuksin ilman takeita onnistumisesta. 
Toivotaan parasta! Pääsisi edes vähän edullisemmin käytetyllä/fiksatulla boksilla kuin korvata kokonaan uudella.
Päälle 600 € maksaisi rekkarihaulla kokonaan uusi CEM-yksikkö Käyttöauton huollon mukaan. Siihen päälle vielä noin parisataa ohjelmointityöstä ja asennuksista.
Itsellä V40 odottaa edelleen sähkömiehen vastaanottoa. Toistaiseksi ei ole ainakaan muita oireita ilmennyt kuin nuo valojen palamattomuus.
Nähtäväksi jää odotanko kokonaan syksyyn tuon CEM-ongelman (hyvin suurella tod.näk.) korjaamisen kanssa. Kuitenkin päivät pitenee koko ajan ja kaiken lisäksi tuossa itsellä nuo päivävalot vielä vanhaa mallia eli halogen med heijastinumpio.
Valokuvio siis kohtalaisesti hallinnassa eikä häiki vastaantulijaa pimeässä toisin kuin led päivävalot tekisi.
Hyvänä syynä CEM lykkääminen syksylle myös sen vuoksi että päälle 800 euron määräaikashuolto (se kallein) sattumoisin tulee ihan näillä näppäimillä kohdalle.

Mielellään ei ottaisi kahta kasisatasen paukkua samalle kuukaudelle. Toki käyttöauto-huoltotili auttaisi.
Mielellään kyllä jään myös odottamaan sitä Sercap Oy:n mahdollista cem-korjausprojektin etenemistä että silläkin kannalla lykätä syksyyn.
