Myyjän suosituksesta en asentanut mitään. Auton mukana tulee schukoon sopiva latausjohto, jonka kautta auto lataa n. 1,8 kW teholla. Tuolle riittää käytännössä normi 8A sulake. Johdossa on jonkinlainen ohjauslaite (mötikkä), jolle tein kevyen telineen, ettei se roiku jatkuvasti pelkän pistokkeen varassa. Lataus tyhjästä täyteen kestää 7-8 tuntia eli hyvin ehtii yön aikana. Tuo johto oli mulla mukana myös hiihtoreissulla, jolloin sain ladattua auton mökin lämmityspistokkeesta.
Sen verran tein valmisteluita, että pyysin sähkömiehen tarkistamaan (omakoti)talon keskuksesta sulakesysteemit ja johdot. Lisäksi autotalliin vaihdettiin vanhan rasian tilalle uusi. Jos lataus tapahtuu ulkona esim. katoksessa, pitää sinne varmaan asentaa rasian yhteyteen vikavirtasuoja. Koska mulla ei ole tarvetta nopeampaan lataukseen kotona, en nähnyt järkeväksi asentaa nyt tekniikkaa (eli latauspistettä), joka on vanhaa siinä vaiheessa kun auto vaihtuu täyssähkömalliksi. Latausasemien valikoima kasvaa koko ajan ja hinnatkin tulevat varmasti alaspäin.
Auton mukana tuli myös normaali Type 2 johto joka sopii kaupallisiin latauspisteisiin. Se on mulla aina autossa. Tuolla lataus käy hieman joutusammin, olisko käytännössä tuplanopeus. Vaikka auton kytkee 11kW latauspisteeseen, ei nopeus tuosta kasva. Ymmärtääkseni nopeamman latauksen tulppana on autossa oleva laturi jonka teho on max. 3,6 kW.
Näitä teknisiä tietoja on muuten todella vaikea löytää - en esim. löytänyt mistään tietoa, voiko auton ylipäätään kytkeä 11kW tai jopa 22kW latauspisteeseen. Sähkötekniiikan oppien mukaan laturi määrittää kuinka paljon se käyttää virtaa, mutta kun ei oo ihan mun vahvinta aluetta, niin olis ollut hyvä, että olis selkeästi sanottu jossain miten homma toimii. Rohkea rokan syö, tähän mennessä auto ei ole räjähtänyt

Jos jollain on parempaa dataa, niin otan sen kiitollisena vastaan.