En usko ainakaan siihen että laite olisi mennyt sisäisesti epäkuntoon sillä vaikka vaihdan kumman vaan boksin (adapteria, miksi sitä nyt haluaakaan kutsua) paikalleen niin kumpaankaan ei saa yhteyttä puhelimella, eikä puhelin siis edes löydä kumpaakaan boksia. Myöskin mielestäni puhelimeni ohjelmistoversion muutoksen voi sulkea pois, koska yhteyttä on koitettu muodostaa myös toisella puhelimella, sekä tabletilla ja nekään eivät löytäneet yhteyttä boksiin.
Ainut mikä itselle tulee mieleen tässä nyt kun järkeilen niin voisin kokeilla toimiiko DVD-soittimen äänet normaalisti, jotka tulevat boksin RCA-linjojen kautta auton omalle musiikkisoittimelle. Kokeilin eilen myös boksin AUX-plugilla soittaa musiikkia, mutta sieltäkään ei kuulunut. Eikös navigaattoriasema siellä takakopassa olekkin yhteydessä auton soittimeen? Kun jos DVD-soittimenkaan äänet eivät kuulu niin vika viittaa silloin mahdollisesti siihen että ehkäpä sieltä navigaattoriaseman eli RTI:n perästä saatta olla irti joku piuha, ja sitä kautta ei ääni kulkeudu soittimelle asti. Siellä on nimittäin yksi piuha joka on aika tiukan oloinen kytkettäväksi boksiin, joten jospa se olisi puoliksi irronnut liitännästään.

Erikoisinta on jos en saa mitään kautta ääniä kuulumaan! En BT: kautta, en AUXin kautta, en DVD:n RCA-liitäntöjen kautta (tätä en ole kokeillut vielä), enkä myöskään jos vaihdan kokonaan toisen boksin, jossa pelkkä BT:mahdollisuus. Ja siis tarkennuksena vielä että BT on ennen toiminut moitteetta kummalla vaan boksilla ja on siis lisäominaisuutena vasta kun laittaa BT-vastaanotinmötikän siihen iPhone -johdon päähän, joka on kerran käynyt irti. Eli bokseissa ei itsessään ole bluetoothia, vaan BT-vastaanotin liitetään boksiin.
Itse olen aika uuno näissä loppuen lopuksi, joten jos jollain tulee jotain yksinkertaista mitä itse en tajua, tai muuten järkevää mieleen niin ehdottakaa rohkeasti ni voin kokeilla josko auttaisi!

Tänään olisi tarkoitus ehtoommalla mennä sitä tutkimaan taas, josko siihen saisi jotain tolkkua.