Kuvia kaasuläpästä purattuna ja projektin etenemisestä
Tässä mun auton oman rikkinäisen kaasuläpän tunnisteet

Kaasuläppä purettu osiin, kotelossa jäljellä vain laakerit ja sähköservo

Tyhjäkaasuläppäkotelo, kuvassa näkyy sähkökerä joka virranavulla saa magneetin tangon päässä kääntämään läpän. Magneetti pyörii sähkökerän siirtämän sähkön perässä.
Kuvassa näkyy mylös kyseinen laakeri joka mulla takerteli.

Tässä kuvassa se tangon päässä magneetti joka tulee sähkökerän sisälle ja kääntää läppää.
Huomioi magneetin alapuolella tangossa kukuma jäljet kohdassa joka tulee laakerin sisälle.

Tässä toinen kuva magneetista ja tangon hankaamis jäljestä. Ruostetta tms näkyy laakeri kohdassa.

Lähempi kuva laakerista. Hetkellisesti akerteleva laakeri saa tangon jumittaa niin että palautusjousella ei ole voimia palauttaa lautanen tarpeeksi nopeasti ja asentotunnistin ilmoittaa eculle joka laittaa vikatilan päälle.

Kaasuläpän toisella puolella on samanlainen laakeri josta tanko tulee läpi (tämä on se tangon mutteri puoli) ja tangon päähän tulee magneetti ja mutteri, tuohon koloon tulee päälle palautusjousi ja se sacerin tunnistin.

Tangon toinen pää jossa myös laakeri kohdassa hankaus jäljet.

Tässä näkyy se kolo josta läpän tanko menee läpi.

Tässä kyseinen kolo lähempää kuvattu. Ei sekään ihan parhaassa kunnossa ole ottaen huomioon että läppä tarttee vaivattomasti kääntyä koska sähkömoottori ja jousi ei ole kovin voimakkaita.

Tässä toisen puolen reikä jossa näkyy jälkeä jotka estävät tankoa kääntymästä vapaasti ja vaivattomasti.

Tässä kuvassa muovi joka tulee asentotunnistimen alle ja tämän alle tulee se isompi palautusjousi. Myös tässä on laakeri joka saattaa takerrella.

Tässä näkyy se pienempi palautus jousi joka laittaa kaasuläpän tyhjäkäynnin ja kiinni asennon välillä. Isompi jousi palauttaa tyhjäkäynti ja auki asennon välillä.

Tässä se ohjainlaite ala puolelta joka tulee kaasuläppää vasten ja siinä on lämmönjohto tahnaa jotta ei ylikuumene, myös tahnan puuttuminen aiheuttaa ongelmia tai ohjainlaitteen palaamista. Tässä on ne auton tiedot sisällä jotka volvolla ohjelmoidaan ja jonka aion siirtää toiseen kaasuläppään.

Tässä kuva yksiköstä toiselta puolelta. Tämä siis on se v70R omasta kaasuläpästä jossa auton ohjelma.
url=https://ibb.co/nDzbZNq]

[/url]
Tähän kohtaan tulee se ohjainyksikkö ja tahnasta näkee että niissä kohtaa siirtyy lämpö yksiköstä koteloon

Uuden käytetyn vapari kaasuläpän tunniste kilpi

Tässä uuden käytetyn ohjainyksikkö eli vapari koneesta. Tän tilalle tulee mun omasta läpästä yksikkö ja anturit

Tässäkuva vikakoodeista
