Autodiagnoosi  Carcom Oy

ACM männistä nopea kysymys

  • 10 Vastauksia
  • 1703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
ACM männistä nopea kysymys
« : 13.02.2020, 15:16:44 »
Tietääkö kukaan mistä tavarasta ACM männät on tehty, asiakaspalvelu ei osaa antaa vastausta eivätkä tunnu saavan mäntiä tekevästä tehtaastakaan tietoa ulos, kummaa kiertelyä asian kanssa jo pari päivää. Välys on kuulemma 0.07mm eli varmaankin kovempaa kuin 4032 mutta myyjän mukaan ei ole kallista 2618 materiaalia.

Jos jollai on tietoa niin olis mukava kuulla, kukahan nuo lie valmistaa?

Kokemuksiakin ACM männistä saa laittaa.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa t.makisalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #1 : 13.02.2020, 21:37:23 »
Vahva veikkaus CHINA. kuitenki ovat ihan kilpa-männän hintasia...

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #2 : 13.02.2020, 22:09:01 »
Itsellä kanssa sama mielessä kun niin vaikiaa on saada mitään kunnon tietoa männistä, sanoi vain että yli 2000 mäntää myyty ja todella vähän ollut ongelmia.

Houkuttelevan hintainen olisi se veivi+mäntä paketti kun tarjouksessa, sillä minä niitä aloin kyselemäänkin. SPM männäthän oli ainakin joskus aikaan ihan kestäviä, rallipiireissä paljokin käytössä.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #3 : 14.02.2020, 08:08:11 »
Ovatko saman paksuisella renkaalla kuin vakio männät?
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230F hx40 super, e85, getrag 265

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #4 : 14.02.2020, 09:23:14 »
Ovatko saman paksuisella renkaalla kuin vakio männät?


Eipä sitäkään lue, enkä saanut selville kysymälläkään. Kuvista jos päättelee niin saman vahvuisilla renkailla taitaa olla.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #5 : 15.02.2020, 13:31:18 »
Jos ovat samaa kamaa kuin SPM-mukit aikoinaan niin alkuperämaa on Kiina ja renkaat&tapit samat kuin volvon orkkikset (tosin tarvikelaatuiset mäntien mukana).

Meillä oli tollaset SPM-männät ihan hyvällä menestyksellä monta vuotta kiihdyttimen koneessa. Kyllä niillä aika kovaa pääsi eikä tullut koskaan edes mäntärikkoja. Jonkun verran ne huohottivat ja mittaheittoa oli jo uusina mutta ihmeen kestävät hintaansa nähden.

Jos on tarve vähän paremmille takomännille niin mulla on myyninssä romutorin puolella.

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #6 : 15.02.2020, 16:07:23 »
Jos ovat samaa kamaa kuin SPM-mukit aikoinaan niin alkuperämaa on Kiina ja renkaat&tapit samat kuin volvon orkkikset (tosin tarvikelaatuiset mäntien mukana).

Meillä oli tollaset SPM-männät ihan hyvällä menestyksellä monta vuotta kiihdyttimen koneessa. Kyllä niillä aika kovaa pääsi eikä tullut koskaan edes mäntärikkoja. Jonkun verran ne huohottivat ja mittaheittoa oli jo uusina mutta ihmeen kestävät hintaansa nähden.

Jos on tarve vähän paremmille takomännille niin mulla on myyninssä romutorin puolella.


On kyllä viimeisen päälle männät sulla myynnissä mutta minulla on tarve tinakoneen männille, jotka sopii vähintään 143mm pitkän veivin kanssa. Pitää kattoo viittiikö nuita tilata, kiinamäntä ei oikein houkuttele.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Fidel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #7 : 22.03.2020, 18:40:53 »
Kysytäänpäs tässä samassa ketjussa mäntä asiasta vaikka ei spmät olekaan.
Mulla on vinokoneeseen wisecot ja nyt tässä ihmettelen kuinka päin männät koneeseen laitetaan koska männätappi ei ole keskellä. Papereissa ei ole asiasta mitään mainintaa eikä männän laessa



« Viimeksi muokattu: 22.03.2020, 18:50:38 kirjoittanut Fidel »

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3816
  • nyan nyan
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #8 : 22.03.2020, 20:29:08 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115375.msg1061489563#msg1061489563

“Some pistons have an offset wristpin and would need to be installed properly to have the desired effect of reducing piston noise. The pin offset direction will be towards the major thrust side of the engine.”
http://blog.wiseco.com/piston-orientation-rights-lefts-tops-and-bottoms-0

Olisko näistä apua?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5691
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #9 : 23.03.2020, 00:04:55 »
Kysytäänpäs tässä samassa ketjussa mäntä asiasta vaikka ei spmät olekaan.
Mulla on vinokoneeseen wisecot ja nyt tässä ihmettelen kuinka päin männät koneeseen laitetaan koska männätappi ei ole keskellä. Papereissa ei ole asiasta mitään mainintaa eikä männän laessa
Vakioissa männissä on samalla tavalla, niistä on helppo verrata tarvittaessa.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304   745 -87 Turbo
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Fidel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: ACM männistä nopea kysymys
« Vastaus #10 : 25.03.2020, 08:49:11 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115375.msg1061489563#msg1061489563

“Some pistons have an offset wristpin and would need to be installed properly to have the desired effect of reducing piston noise. The pin offset direction will be towards the major thrust side of the engine.”
http://blog.wiseco.com/piston-orientation-rights-lefts-tops-and-bottoms-0

Olisko näistä apua?
Ei oikeastaan ole kun en ymmärrä lausetta The pin offset direction will be towards the major thrust side of the engine.”  :D
Mutta jos vakiomännistä voin katsoa suunnan ni homma ratkaistu.
Kiitoksia vielä vastauksista

 

KL-varaosat  Carwist