Mitkäs ja kuinka riittävät suuttimet on vakiona B230FB:ssä?
Omasta (vaimon) omasta (vaimon) omasta (vaimon) kulkineesta on laskettu kuitenkin kantta sen 1,6mm joten puristukset ovat nyt B230F:n tasolla (9.8:1).
Kannen laskulla tuli alavääntöä selvästi lisää. Tai ei välttämättä "lisää", vaan jaksaa vääntää alempaa kuin ennen. Tosin nokan myöhäistymisen myötä "viimeinen riuhtaisu" tuntuisi tulevan 5500-6000rpm, mikä on automaatilla vähintäänkin idioottimaista.
Muistan kuitenkin manuaaliajoilta, että kyseinen auto on aina vetänyt niin, että 2500-3200 välissä on "tuhnu" -vaihe. Eli moottori kyllä yrittää vetää oikein hyvin, mutta selvästi tuolla kierrosvälillä meno laimenee, ikäänkuin "miettii". Saman olen huomannut kaikissa vakio B2X0F -moottoreissa. Liekkö tuo TVS:n selittämä sopituksen sekoilu liity asiaan?
Ja nyt automaattina tuo "pooaus" on erittäin rasittavassa kohtaa, suoraan momentinmuuntimen stall-speedin kohdilla.
