Mikäs tuo +1E6 on?
Onkos nuo FK:t ja FT:t peräjakajallisia? Tarttis jostain silloin lisätilaa?
Ja onkos tuo vähäpäästöisen 240:n turbotus nyt sitten laillisesti mahdollista vai ei? Meni jo viimeyön yöunet kun mietin ja haaveilin... Vaikka viritys/koneen sisäosiinkoskeminen on itselleni hieman vierasta hommaa, olen unissani rakentanut jo niin monta konetta, että varmaan homma jo onnistuisi käytännössäkin 
FK:ta ja FT:tä ei käsittääkseni ole ollut tuossa mallisarjassa. Mutta jos ollut vähäpäästöisenä jossain lähdeautossa (940?) ja laittaa tähän kohdeautoon kaikki samat päästöihin vaikuttavat rensselit kuin lähdeautossa (imu- ja pakosarja, ruiskutus yhtenevä, yms) ja muuttaa jarrut ja vakaajantangot yms. 240 mallisarjan järeimmiksi, niin saisi leimaan??? Pitäisikö tehot/iskutilavuus/konemassa kuitenkin pysyä 240 mallisarjan tehokkaimman (B21ET vai B19ETIC) arvojen +prosentit rajoissa?
Edit. AutoWikissä 940 tyyppiviaksi on mainittu: "Vahvan ja luotettavan auton maineessa." 
Jakaja on fk/ft-moottoreissa kannen päässä, mutta voit vaihtaa vanhasta moottorista apuakselin ja lohkojakajan. Kannen päästä otetaan luonnollisesti romut pois ja tilalle tulee tulppa.
Fk/ft-koneen saa laittaa vähäpäästöiseen 240:n, MUTTA esim. b230f konetta et saa turbottaa. Siks pitää olla tarkka termien kanssa.

Helkkarinmoisella tuurilla turbotuskin voi lipsahtaa läpi, mut ainaki täälläpäin katsastussetät oli särmänä ja vastaus oli ei kun kysyin ohimennen.
Pahimmas tapaukses ehdit vaihtaa sinne b230f + t paketin, säkällä katsastat sen ja seuraaas katsastuksessa pomppaa ja joudut tekeen vtt:n mittaukset tai vaihtaa kone.
Lisätään tuohon Oton listaan, että joko ne turbon jouset tai vaikka motonetistä Lesjöforssin madallusjouset (maksaa n.120e koko sarja). Kelpas hyvin nekin.