Morjesta, en tiedä mikä on sääntö topikkejen nosteluun täällä mutta yleisesti en viitsi tehdä uutta aihetta kun tämä vanhakin on vielä olemassa (haulla etsin).
Eli mulla on kanssa kysymyksenä käyttis volvon piristäminen ja kulutuksen lasku mahdollisesti.
Faktoja-> auto on siis 240GL
Edit. Pakko oli lisätä kuva vielä kaikkien riesaks

edit2. linkki korjattu

-b230f kone, katalysaattorilla ja lambdalla (papereissa lukee että katalysaattori on muttei vähäpäästöisyydestä, tiedä sitten)
-530 kansi
-320tonnia mittarissa
-kone huone ainakin näyttää vakiolta
Eli tarkotus olis kutitella vähän lisää tehoja ja ehkä laskea hiukka kulutusta niin että tuo menis edelleen leimasta läpi ja kestäis edelleen.
Ensinnäkin kannattaako nykyistä konetta alkaa laittamaan vai ostaa toinen aihio jota laittaa ja vaihtaa sitten vai mitenkä :O
tähän asti olen suunnitellut seuraavia ->
-D tai Yx3 nokka (vaiko joku muu?)
-viskoflekti pois ja sähköinen tilalle (jollain kokemusta asiasta??)
-joku lastu?
Paljonko tollasesta nokasta kärsii maksaa ja mitä eroa on urallisella ja urattomalla nokalla? Onkos jotain helppoa tapaa selvittää mikä nokka tuola on sisällä ja mistä sen nokan ylipäätään tunnistaa? Meinaan että pystyykö sen jostain öljy täyttö korkista tai jostain urkkia

?
onko ylipäätään mitään järkeä lähteä leikkiin, itse en ole pahemmin nelareita viritellyt mutta 2t puolen tunnen hyvin...
Eikös se periaate olis että enemmän tavaraa sytytys hetkellä ja nopeampaa kaasun vaihduntaa vai miten se nelkuissa meneekään.
Mitenkäs sitten kun mulla on toi sähköruisku niin onko tossa kokonaisuudessa joku pullon kaula ja onko joku osa mihin ei välttämättä heti tarvitse koskea.
Meinaan esim. kannattaako vapari putsari? Entäs tarviikse sitten järeempää pakoputkistoa ym. jos alkaa vähän piristämään.
ajatus olis mennä mahdollisimman pienellä budjetilla.
Niin ja pieni off topikki vielä, tietääkö joku meneekö minkään auton puoli kupit / jotkun tukevammat penkit volvoon helposti? Oma kuskin penkki on löysä ja vetelä (ilmeisesti peltirunko rikki) eikä siinä meinaa edes pysyä mitä nyt oon vähän sillä ehtiny ajaa (elokuussa kortti).Kiitän jo valmiiksi vastauksista!