tähän asti olen suunnitellut seuraavia ->
Paljonko tollasesta nokasta kärsii maksaa ja mitä eroa on urallisella ja urattomalla nokalla?
Tuollainen D tai VX3 ym nokka maksaa täällä foorumilla noin 60e-100e.
Sillä ei ole sulla väliä onko urallinen vai uraton koska 240 volvossa on virranjakaja lohkossa ja tuon nokassa olevan uran tarkoitus on pyörittää virranjakajaa mm 740 volvoissa joissa jakaja on koneen päädyssä

Eli 240 käy kumpikin nokka ja 740 käy vain urallinen nokka.
Kun perus virityksiä hakee niin kannattaa lukea ainakin tuo linkki
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0Siellä on ainkin 1kpl b230 kone josta otettu aika "halvoilla" muutoksilla 190hv

Tuo sinun volvossa oleva moottori on hyvä viritystä ajatellen koska on "iso" lohko, Kyllä tuollaista vähäpäästöistä autoakin pystyy virittämään kunhan ei laita liian jyrkkää nokkaa tai muutenkaan liian rajua viritystä mikä vaikuttaa liikaa päästöihin. Ennemmin kuin poistaa katin niin suosittelisin miettimään sellaista vaihtoehtoa että ostaisi "kisa/racing" katalysaattorin.. Ne maksaa melko paljon mutta esim käytettynä sellaisen voi löytää halvemmalla tai sitten jos haluaa uuden niin ainakin biltema myy aika edullisesti. Hyöty suhdetta en sitten itse osaa sanoa

Tuosta fiskon poistosta ja sähköflektin asennuksesta saa täällä hyvät ohjeet
omaan b230 koneeseen ei ole kauheasti maksanut "piristys" osat (kaikki osat ostettu täältä foorumilta). Esim:
-530 Kannen lasku -1.5mm, hinta 40e koneistamolla
-Sähköflekti 8e, volvo 940 Flektin anturi 11e (motonet)
- V nokka 40e, paremmat männät 40e, LH 2.4 ruiskun osat 100e
- Kannen kanavien kohdistus ja siistiminen 0e (itse tehty)
-imusarjan kohdistus 0e
-2.5" tee-se-itse putkisto n. 100e (motonet)
Tuossa olis nyt jotain, en jaksa kaikkea kirjottaa

Eli kannattaa lukea nuo alla olevan linkin topiicit läpi niin saa aika paljon tietoa vaparin virittämiseen, siellä aika moni miettii samoja asioita
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=30.0