edelleen mua kiinnostaa miten jokkis volvosta napataan 160hp kun jokkiksessa käsittääkseni tarkotus tehdä mahdollisimman halvalla? Eli jos olis kevyesti modattu 530, lastu, nokka, vapaammin virtaava vakio putsari niin irtoisko näillä jo tuommoisia lukemia vai jotain 120-130 luokkaa?
täälläpäin on muutama kokenut kannentekijä jotka tekee perus kairaukset+kolmikulma seetit parilla sataa, tuohon päälle isot venttiilit, ja esim. 45 vaakoja saa käytettynä sopuhintaan, isot rutut...kyllä stanu moottorista saa ihan hyvinkin paukkua ulos. Muutaman penkkilapun kaverilla näin ja huonoin oli joku 150hp tuntumassa.
Noissa sm jokkis volvoissa alkaa olemaan jo stroukattua alakertaa ja melkein 250hp. Joskus niitä halvalla tehtiinkin.
Vakio ruisku on ehkä hiukan huono tehoa haettaessa. Mutta kun hommaat esim. SMT7 tms. Niin saat säädeltyä sitä omaa ruiskua. Nokan ajotus ja kiristää ennakkoa, sitte joku kevyesti siistitty kansi vaikka k-nokalla ja n.1-1,5mm laskettuna. Tehoista en osaa sanoa mutta kait semmonen +30-40% tehon nousu nyt ainakin tulee.
Ja mitä lastuviritykseen vaparimoottorissa tulee niin mielestäni aivan turhaa..lastut ahdettuihin..niissä ne jo vähän auttaakin. Ja melkeen samaan rahaan saat ton SMT:n ja hyötyä on paaaljon enemmän