Kulkukoira  Proturbo

940 automaatista.

  • 3 Vastauksia
  • 1559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
940 automaatista.
« : 26.10.2011, 22:56:51 »
itseltä korkkasi aw-71L laatikko vuoden -98 945:sesta, laatikko pamahti kun ruvettiin menemään 300hv nurkille, kakkonen ei pidä yhtään "D" vaihteella, taasen pakko kakkosella pitää paremmin mutta ei hyvin, pystyy kuitenkin ajamaan. kyselin laatikon korjauksesta ja vahvistamisesta wiikiltä,nätkiniltä ja siekkiseltä, nätkin teki parhaan tarjouksen ja oli ainut ketä suostui kunnon vahvistus työhön,eli laatikkoon vaihdettaisiin rummut yms. eli koottaisiin toinen laatikko noihin kuoriin, hinta kuitenkin oli minun kuukauden palkka. eli nyt minulla ois kaksi kysymystä:

-onko kukaan tehnyt itse shift kittiä moiseen laatikkoon(jos hakisin laatikon purkuautosta ja tekisin shift kitin)


-miten on asian laita jos tuohon laittaisin 960 käytetyn laatikon(vaihtaisi kaavelin,sopiiko?) ja miten kun  siinä laatikossa on nuo "E", "S" ja "W" nappulat ja sehän on jo ns älykäslaatikko, saako sen toimimaan tuon perus 2.4LH boksin kans joka omassa 945 B230ft koneessa on?

Kiitos vastauksista etukäteen

-zero
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: 940 automaatista.
« Vastaus #1 : 27.10.2011, 10:10:12 »
http://volvo.tonit.org/
Ja tosta 245 TIC -> AW-71 Shiftkit. L versio tais siis olla kyseessä tossa (museosta katsoin)

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 automaatista.
« Vastaus #2 : 27.10.2011, 22:03:36 »
Ja toinen mihin kannataa panostaa on tuo öljyn jäähdyttäminen. Poistaa vaikka kokonaan sen syylärin kierron ja laittaa kunnon kokoisen kennon tilalle.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 automaatista.
« Vastaus #3 : 27.10.2011, 22:38:31 »
Ja toinen mihin kannataa panostaa on tuo öljyn jäähdyttäminen. Poistaa vaikka kokonaan sen syylärin kierron ja laittaa kunnon kokoisen kennon tilalle.
juu tämän asian olen jo suunnitellut ja olenkin pistämässä tilaukseen tollasta 30cm x 16,5cm x 5cm lauhdutin kennoa... normaalissa käytössä tuo alk.per jäähdytys on ok, pitää talvellakin öljyn laatikossa hyvän lämpösenä mutta kun välillä tulee kengittyä autoa oikein kunnolla niin oikein huomasi kun muutaman täyskaasu vedon teki ja anto vielä hiukan jarrua vasten mennä niin kakkos ja kolmos vaihteen vaihto muuttui TODELLA pitkäksi ja pehmeäksi, se tuon laatikon hajottikin. ja tuon laatikon heikko piste on juuri tuo kakkoselta kolmosella vaihto, totesin itsekkin että se on normaali ajossakin pitkä ja nyt viellä kolme laatikko experttiä sano että ei nää laatikot muuten hajoisikaan ja kun tuon shift kitin tekee niin laatikon kesto paranee huomattavasti. haen purkuautosta laatikon ja teen shift kitin ja muokkaan tuon jäähdytyksen niin hyvä siitä tulee kun ei ole tarkoitus ainakaan yli 350hv mennä.  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

 

Samppasport  Futurez