No joo. Vois kai sitä aktivoitua täälläkin.
Jarruvalot laitettu toimimaan. Koppasin motonetistä halvimman moottoripyörään tarkoitetun jarruvalokatkaisijan, jonka laitoin rattiakseliin. Tässähän on siis alunperin ollut jarruvalokytkin jarrunesteessä ja paineen kasvaessa sytyttänyt jarruvalot. Nyt siis toimii siten, että tuo jarruvalokatkaisijan tangon tullessa ulospäin -> yhdistää +12voltin jarruvaloille.
Johonkin miljoonalaatikossa lojuneeseen kulmarautaan isompi reikä ja lovet rälläkällä. Kiinnitys klemmarilla. Moottoripyörän vaijereiden teosta oli jäänyt yksi vaijeri yli, jossa ja "valettu" nippa päässä jonka hyödynsin tuohon. Toiseen päähän löytyi samaisesta vaijeri setistä nippa, jonka pyöräytin hirtoksiin jarruvalokytkimen toiseen päähän.



Samalla kun akunkenkä oli irti, "huolsin" ilmastoinnin säätönappulan. Toimi siis todella tunnottomasti ja puhallin puhalsi juuri silloin kun sitä huvitti.
Kytkin pois kojelaudasta ja levälleen. Kosketuspintojen puhdistus, sekä rikan laitto kytkimen alle ja homma toimii taas. Rikka "nosti" kosketuspintoja lähemmäs toisiaan, ja tuntokin alkoi palautua paremmaksi.



Jarruputkethan tässä tulee nyt melko lähellä kuskin puolen pakosarjaa ja vaikkakaan tuon kanssa ei koskaa olisi ongelmia, puuhastelin lämpösuojan tuohon jarruputkien eteen. Estää edes vähän lämmön siirtymistä jarruputkiin.
Peltiä ja reunanauhaa varastosta ja muodon hakua. Viilapenkissä taitoin alareunan 90 kulman ja muuten käsissä hain muodon tuolle pellinkappaleelle.



Lopuksi 121 niskaan ja voila. Kuvassa maalipinta hiukan kostea, joten tuosta vielä mattaantui. Kävipäs sellainen källi, että tosiaan vetäisin 121 pintaan, vaikka vieressä olisi ollut mattamustaa kuumakestomaalia. No aika näyttää kuinka alkaa kärymään.


Jo pitkään ollut ajatuksissa valkokyljet ja niitä ajattelin lähteä työstämään seuraavaksi. Tässähän on ihan ehtoopuolen renkaat alla ja nuo toimi hyvänä testipenkkinä. Koska olen laiska, en jaksanut teipata rajoja. Ja osakseen myös siksi en teipannut koska hyviä rajoja löytyi renkaiden kupeista jo itsessään, vedin rajat käsivaralla. Ensin tussilla renkaan kupeeseen raja, jota noudattaen maalaten. Pohjatyöt olin tehnyt edellisenä päivänä, bräkleeniä hurjana käyttäen ja luonnollisesti tallikauden alkaessa liuotin pesut oli jo "pohjalla".




Tuli ihan jeppis, vielä yhteen kerrokseen riittää Plastidippiä, kaksi kerrosta nyt sivelin. Sivelin mallia reilusti kamaa, josko ei heti muuttuisi ruskeaksi ( tämä efekti tiedossa ). Nyt kun rajat on haettu, on helppo huoltomaalailla jos tarviaa / renkaat pysyy tämän kauden vielä ajokunnossa.
Seuraavaksi voisi sitten heitellä renkaat paikalleen jahka kuivavat läpensä, herkistellä jarrut vielä kertaalleen ja odottaa kelien vaihtumista. Pitäisi myös auto vielä vahailla, mutta saa nähdä vedänkö vain pesun yhteydessä jonkun perus helpon wetcoatin tohon.
EDIT:
Ainiin, tulihan sitä tälläisetkin hankittua. Alkuperäiset Packardin fenderit. Täytynee joskus sovitella koppaan jahka maalaus alkaa olla ajankohtainen.
