Jahas. Päivitellääs kuulumisia. Ompa sitä taas hommattu uusi työmatkakulhokin, josta alimpana.
Ensin pääkohteen, eli Packardin, jolla vain käytännössä on ajettu. Kesällä tuli käytyä BigWheelssissä vanhimman muksun kanssa, sekä kaverin kanssa V8 Himos Meetissä. Oikein hienot tapahtumat ja ihmeteltävää riitti. Kesän aikana on ollut jos jonkinnäköistä touhua, koneen maalaus, kiilloitteluja, PrimerMagazinen kuvaukset yms.
Koko kesän ajan on saanut kyllä huolettomia kilsoja takoa Pacun mittariin ( joka ei toimi ). Aivan mahtavaa. Ei kertakaikkiaan mitään ongelmia.






Sitten kai sitä vois jotain muutakin kuulumisia kertoa, onpa sitä muillekkin kulkuvälineille ehtinyt jotain touhuta.
Audi:
Tämä on siis ollut meidän luotettava perhevankkuri jo toista vuotta.

On menty pitkälti ilman vikoja ja huolettomia kilsoja ollut. Elokuun alussa, Audi heitti hiukan ikävämmän "vian" päälle. Mikä parasta, lomamatka Pariisin oli juuri alkamaisillaan ja ko. vika ilmaantui n. 10km ennen lentoparkkia. Noh, loman viettoon ja totesin rouvalla, että eiköhän tästäkin rahalla selvitä.

Autoon on uusittu mekatroniikka ( S-Tronic, 7 lovinen ) noin 60tkm sitten. Olin melko varma, että vika ei ole siinä. Kotiin päästyä vianlukuun ja selvisi, että vikakoodi tulee vaihteenvalitsimesta / vaihdekepistä. Googleen vikakoodit ja selvittämään. Löytyi ennakkotapauksia maailmalta ihan tismalleen samoista koodeista.
https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/23195/Noh, romut levälleen ja tutkimaan. Totta tosiaan, niin se tässäkin vika löytyi samasta paikkaa.



Kyseessä siis nopeasti kerrottuna, ainut sähköliitin vaihdelaatikossa, jonka yläpuolella on solenoidiventtiili, jossa kiertää jäähyneste. Tuo samainen solenoidi alkaa vuotamaan ja vuoto osuu sopivasti tuohon älyn liittimeen, joka täyttyy jäähynesteellä. Puhdistelin liittimen ja viat poistui. Tilasin uuden solenoidi venttiilin ja vaihdoin sen. Sen jälkeen ei ole vika esiintynyt uudelleen ja toivottavasti pysyykin pois. Ompa noita tapauksia ollut maailmalla, että TCU ( transmission control unit ) on paistunut tuon takia. Onneksi itellä se ei mennyt ns. ensimmäiseksi.
https://www.audiworld.com/forums/a6-c7-platform-discussion-194/a6-tcu-fried-due-coolant-control-valve-issue-2972465/page4/Tuosta aiheesta voi halutessaan lukea lisää, itse tutustuin aiheeseen aikas kattavasti sattuneesta syystä.
Dnepr:
Mokomasta hävisi puristukset toisesta sylinteristä ja se olisi nyt uudelleen rengastettu. Olisi pitänyt porata, mutta hoonasin ja laitoin uudet renkaat. Vielä en ole ehtinyt säätää kummemmin, mutta nythän tuo jo kävi hetken taas.



Kliks video isommaksi. Video otettu välittömästi rempan jälkeen.

Työmatkakulkine:
Pökäle. Ko. kulkine ollut vaimon puolen suvulla käytössä jo vissiin 6vuotta, mutta kaksi vuotta ajeltu enempi vähempi ilman leimaa. Nyt oli tarve päästä siitä eroon ja lunastin auton itelle. Ko. auto ollut koirankuljetuksessa ja metsästyskäytössä huonoilla teillä pääsääntöisesti. 1.4 bensa ja 220tkm ajettu jos se mitään meinaa. Muutaman satasen auto enikeis leimattuna.





Tiedossa oli, että autossa mm. putki vuotaa erittäin paljon. Suunnitelmana itellä oli, että laitan putken kuntoon ja haen vikalistan, mutta yllätyksekseni, sain leiman heti. Työkulkineen kustannukset on siis nyt noin 250€ kun auto on vuoden leimalla, kaksilla renkailla. Tuossa kustannuksessa on sisällä auton trailerointi kotiin, sekä siitä maksettu hinta. Eli kaikki kustannukset. Ei paha.
Rumahan tuo on kuin piru.
Ensin putki, leimaus ja sitten takavalojen lakkaus, sisäpesu, ulkopesu ja siistimiset. Tuli ihan ok. Lisävalot laitoin keulalle, mitkä ollut jo vuosia tallin seinällä. Ei ne tätä ainakaan komistuta. Pakoputki oli rehellisesti poikki ja sen hitsailin kuntoon.








Pökön mittariin on tullut muutama sata kilsaa jo ja tuntuu vievän ruhoa paikasta toiseen.